Oszukiwali na biletach do rzymskiego Koloseum. Zapłacą 20 milionów euro kary

Firma, która zarządzała sprzedażą biletów do rzymskiego Koloseum, została ukarana za oszukiwanie przy sprzedaży wejściówek do tego zabytku. Grzywna spadła jeszcze na sześciu innych operatorów – w sumie 20 milionów euro.

Publikacja: 10.04.2025 07:00

Rzym, Koloseum - najbardziej odwiedzany zabytek we Włoszech

Rzym, Koloseum - najbardziej odwiedzany zabytek we Włoszech

Foto: Filip Frydrykiewicz

Rok po wszczęciu dochodzenia Urząd ds. Konkurencji i Rynku nałożył grzywnę w wysokości prawie 20 milionów euro na firmę zarządzającą sprzedażą biletów do Koloseum w Rzymie, Coop Culture, i sześciu jej operatorów – Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks LLC, Italy With Family, City Wonders i Musement – za blokowanie dostępu do biletów w podstawowej cenie – pisze portal TTG Italia.

Czytaj więcej

Nowy podatek dla turystów we Włoszech. Nawet 100 złotych dziennie

W wypadku CoopCulture, które było oficjalnym dystrybutorem biletów do zabytku w latach 1997–2024, mowa o 7 milionach euro.

Zawyżali ceny wstępu do Koloseum

Urząd tłumaczy, że firma działała w pełni świadomie, a jej wina polegała na tym, że nie zaniechała gromadzenia biletów wstępu za pośrednictwem botów i innych automatycznych systemów. Znaczna liczba wejściówek była łączona z wizytami edukacyjnymi, z czego przedsiębiorstwo czerpało znaczące korzyści finansowe.

To spowodowało, że klienci szukali biletów u touroperatorów i na platformach, które odsprzedawały je w połączeniu z dodatkowymi usługami (na przykład z przewodnikiem, transferem z miejsca zakwaterowania, pominięciem kolejki) i po znacznie wyższych cenach.

W ramach tego samego postępowania Urząd nałożył grzywny na sześciu touroperatorów, którzy „kupowali bilety za pomocą botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi, co spowodowało szybką wyprzedaż biletów w cenie podstawowej na stronie CoopCulture".

Koloseum jest najczęściej odwiedzanym zabytkiem Włoch. Według dziennika ekonomicznego „Il Sole 24 Ore” dostał w zeszłym roku najwięcej pozytywnych opinii od internautów (40,7 tysiąca). Na podium znalazły się jeszcze Fontanna di Trevi (29,9 tysiąca) i Panteon (22,2 tysiąca).

Rok po wszczęciu dochodzenia Urząd ds. Konkurencji i Rynku nałożył grzywnę w wysokości prawie 20 milionów euro na firmę zarządzającą sprzedażą biletów do Koloseum w Rzymie, Coop Culture, i sześciu jej operatorów – Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks LLC, Italy With Family, City Wonders i Musement – za blokowanie dostępu do biletów w podstawowej cenie – pisze portal TTG Italia.

W wypadku CoopCulture, które było oficjalnym dystrybutorem biletów do zabytku w latach 1997–2024, mowa o 7 milionach euro.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Turystyka w cieniu polityki Donalda Trumpa. Kto straci?
Nowe Trendy
Korzenie Chorwacji sięgają starożytnej Polski. Czy dlatego Polacy dobrze się tu czują?
Nowe Trendy
Polska oczami amerykańskiego podróżnika. „Jest dla mnie źródłem inspiracji”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nowe Trendy
W Grecji nowe hotele i nowi turyści burzą spokój mieszkańców. Mówią im więc "dość"