Reklama
Rozwiń
Reklama

Oszukiwali na biletach do rzymskiego Koloseum. Zapłacą 20 milionów euro kary

Firma, która zarządzała sprzedażą biletów do rzymskiego Koloseum, została ukarana za oszukiwanie przy sprzedaży wejściówek do tego zabytku. Grzywna spadła jeszcze na sześciu innych operatorów – w sumie 20 milionów euro.

Publikacja: 10.04.2025 07:00

Rzym, Koloseum - najbardziej odwiedzany zabytek we Włoszech

Rzym, Koloseum - najbardziej odwiedzany zabytek we Włoszech

Foto: Filip Frydrykiewicz

Rok po wszczęciu dochodzenia Urząd ds. Konkurencji i Rynku nałożył grzywnę w wysokości prawie 20 milionów euro na firmę zarządzającą sprzedażą biletów do Koloseum w Rzymie, Coop Culture, i sześciu jej operatorów – Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks LLC, Italy With Family, City Wonders i Musement – za blokowanie dostępu do biletów w podstawowej cenie – pisze portal TTG Italia.

Czytaj więcej

Nowy podatek dla turystów we Włoszech. Nawet 100 złotych dziennie

W wypadku CoopCulture, które było oficjalnym dystrybutorem biletów do zabytku w latach 1997–2024, mowa o 7 milionach euro.

Zawyżali ceny wstępu do Koloseum

Urząd tłumaczy, że firma działała w pełni świadomie, a jej wina polegała na tym, że nie zaniechała gromadzenia biletów wstępu za pośrednictwem botów i innych automatycznych systemów. Znaczna liczba wejściówek była łączona z wizytami edukacyjnymi, z czego przedsiębiorstwo czerpało znaczące korzyści finansowe.

To spowodowało, że klienci szukali biletów u touroperatorów i na platformach, które odsprzedawały je w połączeniu z dodatkowymi usługami (na przykład z przewodnikiem, transferem z miejsca zakwaterowania, pominięciem kolejki) i po znacznie wyższych cenach.

Reklama
Reklama

W ramach tego samego postępowania Urząd nałożył grzywny na sześciu touroperatorów, którzy „kupowali bilety za pomocą botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi, co spowodowało szybką wyprzedaż biletów w cenie podstawowej na stronie CoopCulture".

Koloseum jest najczęściej odwiedzanym zabytkiem Włoch. Według dziennika ekonomicznego „Il Sole 24 Ore” dostał w zeszłym roku najwięcej pozytywnych opinii od internautów (40,7 tysiąca). Na podium znalazły się jeszcze Fontanna di Trevi (29,9 tysiąca) i Panteon (22,2 tysiąca).

Rok po wszczęciu dochodzenia Urząd ds. Konkurencji i Rynku nałożył grzywnę w wysokości prawie 20 milionów euro na firmę zarządzającą sprzedażą biletów do Koloseum w Rzymie, Coop Culture, i sześciu jej operatorów – Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks LLC, Italy With Family, City Wonders i Musement – za blokowanie dostępu do biletów w podstawowej cenie – pisze portal TTG Italia.

W wypadku CoopCulture, które było oficjalnym dystrybutorem biletów do zabytku w latach 1997–2024, mowa o 7 milionach euro.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nowe Trendy
Kapryśna pogoda latem odciągnęła turystów od Bałtyku. Zyskały na tym polskie góry
Nowe Trendy
Turyści odwracają się od Nowego Jorku. Prognozy pokazują minus 17 procent
Nowe Trendy
PIT zadowolony z zapowiedzi zmiany Karty Nauczyciela. „Załamanie w wycieczkach szkolnych”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nowe Trendy
Turystyka szybko rośnie. Zarobią na niej ci, którzy dostosują się do nowych zasad
Reklama
Reklama