Reklama

Barcelona traci gości. „To przez negatywny przekaz medialny”

Obłożenie apartamentów turystycznych w Barcelonie spadło w sierpniu o 2,5 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Stowarzyszenie Apartamentów Turystycznych Barcelony (Apartur) oskarża o to media.

Publikacja: 18.09.2025 06:00

Zdaniem właścicieli mieszkań wakacyjnych turystów w Barcelonie na turystów zniechęcająco wpływają me

Zdaniem właścicieli mieszkań wakacyjnych turystów w Barcelonie na turystów zniechęcająco wpływają media relacjonujące protesty przeciwko nadmiernej liczbie gości w mieście

Foto: PAP/EPA, Enric Fontcuberta

Sezon letni (czerwiec–sierpień) Barcelona zakończyła średnim obłożeniem apartamentów na poziomie 88 procent. Jednak wyniki sierpniowe, tradycyjnie kluczowe dla branży, okazały się słabsze niż w 2023 roku – relacjonuje branżowy portal Hosteltur.

Według Aparturu na spadek popytu wpływa kilka czynników: wzrost kosztów podróży i zakwaterowania, spadek siły nabywczej turystów, a także fale ekstremalnych upałów, które w tym roku szczególnie dotknęły Hiszpanię.

Czytaj więcej

Barcelona bije kolejne rekordy. Ograniczenia nie działają, turystów coraz więcej

Jednak za najbardziej znaczący element psujący biznes turystyczny stowarzyszenie uznaje „rozpowszechnianie na arenie międzynarodowej informacji o przepełnieniu miasta, niechęci mieszkańców do turystów i problemach z bezpieczeństwem”.

Barcelona potrzebuje pozytywnej promocji

Barcelona pozostaje kierunkiem pierwszego wyboru i ma ogromny potencjał przyciągania turystów, ale potrzebuje wzmocnienia swojego wizerunku – podkreśla dyrektor generalna Aparturu Marian Muro. Apeluje ona także o prowadzenie polityki, która poprawi bezpieczeństwo w mieście i wpłynie na jakość oferty turystycznej.

Reklama
Reklama

Z danych stowarzyszenia wynika, że głównymi klientami apartamentów turystycznych są rodziny – przede wszystkim z Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Stanów Zjednoczonych. Aż połowa zagranicznych rodzin wybierających Barcelonę decyduje się na taki typ zakwaterowania, a średnia długość pobytu wynosi cztery noce.

Apartur ostrzega, że utrzymywanie się negatywnego przekazu może mieć długofalowe skutki dla lokalnej gospodarki. Branża apeluje o działania promujące pozytywny obraz miasta i poprawę równowagi między życiem mieszkańców a intensywnym ruchem turystycznym.

Czytaj więcej

Barcelona stawia na kulturalnych turystów. „Nie ilość, ale jakość”

Sezon letni (czerwiec–sierpień) Barcelona zakończyła średnim obłożeniem apartamentów na poziomie 88 procent. Jednak wyniki sierpniowe, tradycyjnie kluczowe dla branży, okazały się słabsze niż w 2023 roku – relacjonuje branżowy portal Hosteltur.

Według Aparturu na spadek popytu wpływa kilka czynników: wzrost kosztów podróży i zakwaterowania, spadek siły nabywczej turystów, a także fale ekstremalnych upałów, które w tym roku szczególnie dotknęły Hiszpanię.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nowe Trendy
Turyści odwracają się od Nowego Jorku. Prognozy pokazują minus 17 procent
Nowe Trendy
PIT zadowolony z zapowiedzi zmiany Karty Nauczyciela. „Załamanie w wycieczkach szkolnych”
Nowe Trendy
Turystyka szybko rośnie. Zarobią na niej ci, którzy dostosują się do nowych zasad
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nowe Trendy
Regiony Hiszpanii w obronie turystyki. „To nie problem, ale motor gospodarki”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama