Reklama

Chorwacja: Mamy najlepszy wynik w turystyce nad Morzem Śródziemnym. Pomogli Polacy

W 2021 roku do Chorwacji przyjechało 13,8 miliona turystów, o 77 procent więcej niż rok wcześniej. Wykupili 84,1 miliona noclegów, to z kolei o 55 procent więcej noclegów niż w tym samym okresie 2020 roku.

Publikacja: 25.01.2022 13:24

Chorwacja: Mamy najlepszy wynik w turystyce nad Morzem Śródziemnym. Pomogli Polacy

Foto: Chorwacka Wspólnota Turystyczna

Porównując z rokiem 2019, w 2021 przyjazdów było 33 procent mniej a noclegów 23 procent - podaje za

systemem eVisitor, który monitoruje ruch turystyczny w obiektach komercyjnych i niekomercyjnych i czarterze żeglarskim, Chorwacka Wspólnota Turystyczna.

Najwięcej przyjechało gości z Niemiec (2,9 mln, 84 procent więcej niż w roku 2020), Słowenii (1,2 mln, wzrost o 18 procent), Austrii (1,1 mln, wzrost o 180 procent), Polski (milion, wzrost o 50 procent) i Czech(775 tys., 50 procent). W porównaniu z rokiem 2019 Polacy wykupili o 8 procent więcej noclegów, Niemcy zrównali się z rekordowym 2019, Czesi zrealizowali 97 procent noclegów z 2019 roku, a Słoweńcy i Austriacy około 82 procent.

Czytaj więcej

Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji

Turyści krajowi stanowili grupę 2,3 miliona, ich liczba wzrosła o 41 procent w porównaniu z rokiem 2020.

Reklama
Reklama

Najwięcej noclegów zrealizowano w województwach istryjskim (23,5 mln), splicko-dalmatyńskim (15,5 mln) i primorsko-gorańskim (15,3 mln). Kolejne miejsca zajęły regiony: zadarski (12,7 mln), szybenicko-kniński (5,9 mln) i dubrownicko-neretwiański (5,4 mln). Miastami, które przyciągnęły najwięcej odwiedzających były: Zagrzeb (638 tys. przyjazdów), Rovinj (549 tys.), Dubrownik (543 tys.), Split (529 tys.) i Poreč (431 tys.).

- Mimo wyzwań pandemii Chorwacja osiągnęła najlepszy wynik turystyczny w basenie Morza Śródziemnego - mówi cytowany w komunikacie dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Kristjan Staničić. - To efekt konsekwentnej i ciężkiej pracy wszystkich pracowników sektora turystycznego. Podejmując szybkie i skoordynowane działania zapewnili oni naszemu krajowi status bezpiecznej i dobrze przygotowanej destynacji. W 2022 wchodzimy z ogromnym optymizmem, ale również z planami zakładającymi realizację 90 procent ruchu turystycznego z rekordowego 2019 roku. Będziemy nadal pozycjonować Chorwację jako bezpieczny i zrównoważony kraj. Planujemy to osiągnąć dzięki celowanym kampaniom marketingowym i informacyjnym, które będą prowadzone przez cały rok z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej na każdym z rynków.

Czytaj więcej

Chorwacja w październiku tańsza dla turystów o jedną trzecią

- Oprócz bezpieczeństwa, zwłaszcza w dobie pandemii, goście coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój, co staje się dla nich dodatkową zachętą do podróżowania - mówi minister turystyki i sportu Chorwacji Nikolina Brnjac, cytowana w komunikacie. - Aby bardziej podkreślić nowy strategiczny kierunek rozwoju chorwackiej turystyki, ministerstwo uruchamia specjalną platformę w języku angielskim poświęconą właśnie tej tematyce. Znajdą się tam informacje o ważnych dokumentach, źródłach finansowania, projektach, dobrych praktykach i certyfikatach ekologicznych, a także o innych ważnych działaniach podejmowanych przez podmioty.

W ramach tego projektu stworzono również specjalne oznaczenie dla zrównoważonego rozwoju turystyki chorwackiej "Croatia Naturally Yours" (chorw. Hrvatska Prirodno Tvoja).

Porównując z rokiem 2019, w 2021 przyjazdów było 33 procent mniej a noclegów 23 procent - podaje za

systemem eVisitor, który monitoruje ruch turystyczny w obiektach komercyjnych i niekomercyjnych i czarterze żeglarskim, Chorwacka Wspólnota Turystyczna.

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Popularne Trendy
Wyspy Kanaryjskie zmagają się z dużym napływem migrantów. Hiszpania i UE szukają rozwiązań
Popularne Trendy
Polacy planują zimowy urlop – relaks, zwiedzanie i narty, najchętniej w polskich górach
Popularne Trendy
Andaluzja wzmacnia turystykę. 200 milionów euro na konkurowanie z innymi regionami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Popularne Trendy
Warszawa, Wilno, Ryga i Tallinn wspólnie promują się w USA. „Cztery historie, jedna opowieść”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama