Puszczewicz: Milion Polaków w Chorwacji to nie ostatnie słowo

Chorwacka Wspólnota Turystyczna ponownie powierzyła kierowanie swoim biurem w Polsce Agnieszce Puszczewicz. W zeszłym roku Chorwację odwiedziło ponad milion turystów z Polski. - Widzę jeszcze potencjał do wzrostu – mówi Puszczewicz.

Publikacja: 30.01.2022 19:00

Agnieszka Puszczewicz będzie kierowała promocją turystyki Chorwacji przez kolejne cztery lata

Agnieszka Puszczewicz będzie kierowała promocją turystyki Chorwacji przez kolejne cztery lata

Foto: Archiwum Agnieszki Puszczewicz

W piątek, 28 stycznia rada Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej zatwierdziła kandydaturę Agnieszki Puszczewicz na dyrektora przedstawicielstwa tej instytucji w Polsce. Chociaż pod koniec zeszłego roku Puszczewicz ogłosiła odejście ze Wspólnoty, zmieniła plany i ostatecznie zdecydowała się po zakończeniu swojej pierwszej kadencji ponownie stanąć do konkursu na dyrektora. Drugi też raz wygrała. Decyzja przedłuża niejako jej urzędowanie w Warszawie, które rozpoczęło się w listopadzie 2017 roku, o kolejną czteroletnią kadencję.

Czytaj więcej

Chorwacja: Mamy najlepszy wynik w turystyce nad Morzem Śródziemnym. Pomogli Polacy

Puszczewicz postrzegana jest jako autorka wyjątkowego sukcesu chorwackiej turystyki na polskim rynku. W zeszłym roku Chorwację odwiedziło milion i pięć tysięcy turystów z Polski. To rekordowy wynik. Przyjazdy z Polski przekroczyły te sprzed pandemii (969 tysięcy), mimo że generalnie turystyka chorwacka straciła w ostatnich dwóch latach 33 procent gości. Polacy zostali tym samy czwartą grupą obcokrajowców po Niemcach, Słoweńcach i Austriakach pod względem liczby odwiedzin.

Chorwacja tradycyjnie jest dla Polaków, szczególnie tych z południa kraju, celem indywidualnych wyjazdów samochodowych. Pod tym względem rok 2021 dużo zmienił. Ofensywę podjęły linie lotnicze: LOT, które z Chorwacką Wspólnotą Turystyczną łączy partnerstwo strategiczne, Wizz Air i Ryanair. W lecie do Chorwacji można było polecieć z niemal wszystkich polskich lotnisk, w tym z tak małych, jak Olsztyn, Szczecin i Zielona Góra. Łącznie sam LOT zrealizował ponad 800 lotów do Zagrzebia, Rijeki, Zadaru, Splitu i Dubrownika. Skwapliwie skorzystały z tej możliwości biura podróży, które w sumie wysłały do Chorwacji 241 tysięcy swoich klientów.

- Milion gości z Polski bardzo mnie cieszy, ale uważam, że nie doszliśmy jeszcze do granicy możliwości, jest jeszcze w polskim rynku potencjał – mówi Puszczewicz. I zapowiada bliską współpracę zarówno z klientami indywidualnymi, jak i z touroperatorami.

Czytaj więcej

Chorwacja w październiku tańsza dla turystów o jedną trzecią

Nie chce przy tym zdradzić planów marketingowych, bo jak mówi, szykuje kilka niespodzianek, ale będzie je ujawniać sukcesywnie od marca. Podkreśla jednak, że generalny kierunek promocji kraju będzie utrzymany, chociaż większy nacisk położy na charakter „premium” chorwackiej turystyki, na przyciągnięcie klientów biznesowo-konferencyjnych (MICE), a także na zwrócenie uwagi młodym turystom, że „nie muszą przyjeżdżać tylko z rodzicami”.

W piątek, 28 stycznia rada Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej zatwierdziła kandydaturę Agnieszki Puszczewicz na dyrektora przedstawicielstwa tej instytucji w Polsce. Chociaż pod koniec zeszłego roku Puszczewicz ogłosiła odejście ze Wspólnoty, zmieniła plany i ostatecznie zdecydowała się po zakończeniu swojej pierwszej kadencji ponownie stanąć do konkursu na dyrektora. Drugi też raz wygrała. Decyzja przedłuża niejako jej urzędowanie w Warszawie, które rozpoczęło się w listopadzie 2017 roku, o kolejną czteroletnią kadencję.

Pozostało 83% artykułu
Popularne Trendy
POT ma 10 milionów złotych więcej na promowanie turystyki. Zainwestuje w sąsiadów
Popularne Trendy
Tripadvisor: Co warto zobaczyć w 2022 roku? Jedźcie do Dubaju i do Krakowa
Biura Podróży
Raport z sezonu 2021. Turcja przed Grecją. Polacy zapłacili 20 procent więcej
Nowe Trendy
Unijni ministrowie uzgodnili zasady podróżowania. Masz certyfikat - nie musisz się testować
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Popularne Trendy
Sukces targów Fitur. 81 tysięcy przedstawicieli turystyki ze 127 krajów
Nowe Trendy
Linie lotnicze celują w Wyspy Kanaryjskie. Rekordowe zainteresowanie Europejczyków