Vlogerzy "Gdzie los poniesie" wywalczyli zwycięstwo dla Mazowsza

Mazowsze, Kujawsko-Pomorskie i Lubuskie – filmy nakręcone o tych trzech województwach zwyciężyły w VI Turystycznych Mistrzostwach Vlogerów, organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną.

Publikacja: 26.06.2023 16:22

Dzisiaj prezes POT (pierwszy z prawej) wręczał nagrody autorom najlepszych filmów

Dzisiaj prezes POT (pierwszy z prawej) wręczał nagrody autorom najlepszych filmów

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

W konkursie wzięło udział szesnastu twórców prowadzących autorskie kanały w serwisie YouTube, publikując filmy o charakterze podróżniczym, górskim, kulinarnym i lifestyle’owym. Każdy miał dwa miesiące na nakręcenie filmu z wylosowanego regionu. Kapituła wybrała i nagrodziła najlepsze, biorąc pod uwagę jakość filmów (50 procent oceny), wyniki głosowania internautów (25 procent) i zasięg dotarcia materiałów vlogerów w internecie (25 procent).

Najlepsi w tegorocznej edycji okazali się reprezentanci województwa mazowieckiego, Katarzyna i Dawid Białowąsowie, autorzy vloga „Gdzie los poniesie”. Drugie miejsce zajął Marek Lewandowski, prowadzący kanał „Ekwipunek dźwigany codziennie” a w konkursie promował województwo kujawsko-pomorskie, a trzecie miejsce przypadło Angelice i Mateuszowi Grzegorzkom, ambasadorom województwa lubuskiego i twórcom internetowym działającym pod marką „My na szlaku”.

Finaliści Mistrzostw dostaną za swoje prace honorarium w wysokości 5 tysięcy złotych netto za trzecie miejsce, 8 tysięcy za drugie i 15 tysięcy złotych za pierwsze miejsce.

– Mazowieckie to nasze województwo, tu się urodziliśmy i wychowaliśmy – komentuje udział w konkursie zwycięska para, Katarzyna i Dawid Białowąsowie. – Zależało nam, by odkryć na nowo nasze miejsce na ziemi, odwiedzając w ramach zbierania materiałów do naszego filmu zarówno znane, jak i mniej typowe atrakcje i różnorodne miejsca. Nasze filmy pokazują województwo mazowieckie przekrojowo – odnajdą w nich inspiracje zwolennicy aktywnego wypoczynku, błogiego lenistwa nad rzeką, smakosze lokalnej kuchni, miłośnicy historii, przemysłu czy polskiej tradycji.

- Żyjemy w świecie permanentnych zmian, szczególnie jest to widoczne w mediach. Turyści najczęściej powołują się na opinie zaczerpnięte za pośrednictwem internetu od ludzi, którzy byli na miejscu, poczuli i dotknęli tego, co opisują – mówił podczas dzisiejszej uroczystości wręczenia nagród zwycięzcom konkursu prezes POT Rafał Szmytke. – Siła ich przekazu, naturalnego, rzeczywistego, jest cztery razy większa niż zwykłych reklam. To dla Polskiej Organizacji Turystycznej bardzo ważny sposób kształtowania wizerunku Polski w kraju i za granicą. Polska – przypomnę – wymieniana jest w światowym rankingu w pierwszej dwudziestce krajów najatrakcyjniejszych turystycznie. Mamy więc czym się chwalić.

- Dziękuję naszym partnerom w szesnastu województwach, regionalnym organizacjom turystycznym, którzy służyli pomocą i informacjami uczestnikom konkursu. Mam nadzieję, że filmy, które powstały w wyniku rywalizacji, okażą się inspiracją do podróżowania po naszym kraju w rozpoczynającym się sezonie letnim – dodaje.

- Ministerstwo wspiera każdą aktywność, której celem jest przybliżenie pięknych zakątków naszego kraju, a tym samym rekomendowanie podróżowania po Polsce – deklaruje wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy. – Podróże po Polsce cieszą się coraz większą popularnością i to nie tylko do miejsc ogólnie znanych, ale tych nieodkrytych, bogatych w historię, kulturę, których przyroda tworzy niezwykły klimat, jaki tylko u nas można odnaleźć. Serdecznie gratuluję laureatom i uczestnikom konkursu, którzy nie tylko odkrywają niezwykłe miejsca, lecz potrafią też swoje turystyczne odkrycia przekazać szerszemu gronu odbiorców.

W konkursie wzięło udział szesnastu twórców prowadzących autorskie kanały w serwisie YouTube, publikując filmy o charakterze podróżniczym, górskim, kulinarnym i lifestyle’owym. Każdy miał dwa miesiące na nakręcenie filmu z wylosowanego regionu. Kapituła wybrała i nagrodziła najlepsze, biorąc pod uwagę jakość filmów (50 procent oceny), wyniki głosowania internautów (25 procent) i zasięg dotarcia materiałów vlogerów w internecie (25 procent).

Pozostało 85% artykułu
Popularne Trendy
W Grecji najchętniej odpoczywają Niemcy, Brytyjczycy i Bułgarzy. Polacy też to lubią
Popularne Trendy
Hiszpańska wyspa broni się przed turystami – część hoteli ma zniknąć
Popularne Trendy
Oczami turystów: Kraków i Warszawa na liście najtańszych w Europie na city break
Popularne Trendy
Turcja bije kolejne rekordy w turystyce. „Najlepszy początek roku w historii”
Popularne Trendy
Spacery w samym bikini po mieście? Włosi mówią „basta” i nakładają mandaty