Coraz więcej turystów na Mazowszu. Warszawskie Łazienki bezkonkurencyjne

W zeszłym roku Mazowsze odwiedziło 6,26 miliona turystów. To o 6,3 procent więcej niż rok wcześniej. Najchętniej zwiedzali Łazienki, Pałac w Wilanowie i Zamek Królewski w Warszawie – pokazuje badanie Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Publikacja: 21.03.2024 10:49

MROT podsumował swoją działalność  i ruch turystyczny w zeszłym roku podczas konferencji prasowej. Z

MROT podsumował swoją działalność i ruch turystyczny w zeszłym roku podczas konferencji prasowej. Zdaniem prezes Izabeli Stelmańskiej (w środku) szczególnie godne uwagi jest ponadprzeciętne zwiększenie liczby turystów zagranicznych

Foto: Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna

– Rekordowa frekwencja turystyczna w 2023 roku sprawiła, że był to wyjątkowo korzystny okres dla naszego województwa – komentuje prezes Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Izabela Stelmańska. – Badania MROT wykazały wyraźne wzrosty zarówno liczby odwiedzających, jak i zainteresowanych naszym regionem online. Jesteśmy dumni z tych wyników, ponieważ przekładają się one nie tylko na rozwój turystyki, ale przede wszystkim na lepsze wyniki lokalnej gospodarki, większą liczbę miejsc pracy i podniesienie jakości życia mieszkańców. Turystyka to ważny sektor gospodarczy, stanowiący aż 6 procent naszego PKB i silny motor napędowy rozwoju społeczno-ekonomicznego, który sprawia, że Mazowsze staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do życia, pracy i wypoczynku.

Jak dodaje Stelmańska, godne uwagi jest zwiększenie liczby turystów zagranicznych - na nocleg w województwie mazowieckim zdecydowało się o 11,71 procent więcej odwiedzających spoza granic Polski, co dało łącznie 1,63 miliona takich gości.

Rekordy mazowieckich lotnisk

Znaczący wzrost zanotowały również mazowieckie lotniska, obsługując w 2023 roku łącznie 22 miliony pasażerów. Najwięcej pasażerów skorzystało z Lotniska Chopina – 18,5 miliona (o 28 procent więcej rok do roku), z lotniska w Modlinie 3,4 miliona (+8,8 procent), a z nowego lotniska w Radomiu 103 tysiące.

Łazienki i Wilanów najpopularniejsze na Mazowszu

Najchętniej odwiedzane miejsca przez turystów na Mazowszu to Łazienki Królewskie w Warszawie, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie i Zamek Królewski w Warszawie.

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna

Jeśli wyłączyć z tej listy atrakcje z Warszawy, w regionie wygrywał park wodny Suntago, Kampinoski Park Narodowy i Farma Iluzji - Edukacyjny Park Rozrywki. - Ten ranking pokazuje potencjał regionu, jego zróżnicowanie i zachęca podróżujących do odkrywania województwa mazowieckiego – zapewnia Stelmańska.

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna

MROT odnotował też zwiększony ruch na stronach internetowych poświęconych mazowieckim atrakcjom. Największe zainteresowanie internautów wywołały posty w mediach społecznościowych i artykuły w mazowieckich serwisach turystycznych.

- Pokazują, że internauci coraz częściej szukają atrakcji poza Warszawą. Aktywny wypoczynek, w tym wycieczki piesze, rowerowe, kajaki i zimowe wyprawy cieszą się dużą popularnością. Ponadto, zainteresowanie internautów skupia się na odkrywaniu zabytków, parków krajobrazowych i miejscowości o unikatowym charakterze – wyjaśnia Stelmańska.

Przyciągają zwłaszcza Płock, Żyrardów, Węgrów, Liwiec i Kampinoski Park Narodowy.

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna

Sukces „Industrialnego Mazowsza”

Wśród własnych inicjatyw i sukcesów zeszłego roku Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna wymienia wydanie przewodnika „Industrialne Mazowsze”. Został on uhonorowany m.in. pierwszym miejscem w VI Turystycznych Mistrzostwach Vlogerów, w 31. Ogólnopolskim Przeglądzie Książki Krajoznawczej i Turystycznej i w konkursie Róża Regionów w kategorii "folder".

–  Przewodnik „Industrialne Mazowsze” to nie tylko źródło wiedzy o bogactwach województwa mazowieckiego, ale także zaproszenie do odkrywania Mazowsza w sposób nowatorski i nieszablonowy. To przewodnik, który ukazuje Mazowsze z zupełnie innej perspektywy, prowadząc czytelnika śladami największych osiągnięć przemysłowych regionu. Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że nasza praca została doceniona przez społeczność oraz instytucje turystyczne, zdobywając wiele prestiżowych nagród. To dla nas motywacja do dalszego tworzenia inspirujących projektów promujących nasz piękny region – podsumowuje dyrektor Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Dorota Zbińkowska.

Prowadzone przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną media społecznościowe i portale informacyjne stanowią najpopularniejsze źródła informacji o Mazowszu. Portal „Moda na Mazowsze” notuje 300 tys. odwiedzin, a w mediach społecznościowych 6,5 miliona zasięgu na Facebooku przy 149 tys. obserwujących i zasięg 603 tys. na Instagramie przy 37,8 tys. obserwujących. Ekwiwalent marketingowy portalu w 2023 roku wyniósł 1,2 miliona złotych, a łączny ekwiwalent marketingowy Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w 2023 r. MROT szacuje na 14,8 miliona złotych.

Popularne Trendy
Przybywa turystów. Najbardziej korzystają kwatery prywatne, znikają agrotuyrystyki
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci
Popularne Trendy
Polska zaprasza na rowery, kajaki i wędrówki. Nowa promocja w Niderlandach
Popularne Trendy
Hiszpania ma problem z pensjami w turystyce. Kobiety zostają w tyle