28 procent - sierpień
14 procent - wrzesień
2 procent - październik
1 procent - listopad
0 procent - grudzień
6 procent - nie planuję żadnego urlopu w 2024 roku
5 procent - nie wiem
2. W którym kraju planujesz swoje główne/najdłuższe wakacje w 2024 roku?
44 procent - w moim ojczystym kraju (Polska)
37 procent - za granicą w kraju europejskim, w tym:
Chorwacja - 5,5 procent
Włochy - 5,4 procent
Grecja - 5,3 procent
Hiszpania - 5,2 procent
Turcja - 3,1 procent
Portugalia - 2 procent
Bułgaria - 1,1 procent
Niemcy - 1,2 procent
Wlk. Brytania - 1,1 procent
Francja - 1 procent
6 procent - za granicą poza Europą, w tym:
Egipt - 1,1 procent
Tunezja - 0,7 procent
USA - 0,6 procent
6 procent - nie planuję żadnego urlopu w 2024 roku
7 procent - nie wiem
3. Na jakie wakacje wybierasz się w tym roku?
46 procent - wakacje na plaży
39 procent - wakacje rodzinne
29 procent - wakacje w otoczeniu przyrody
8 procent - wakacje imprezowe
7 procent - city break (na przykład weekend w innym mieście)
6 procent - wellness, wyciszenie się
4 procent - samotna wyprawa
2 procent - staycation (wakacje w domu)
1 procent - workation (łączenie pracy z podróżą)
1 procent - sporty zimowe (na przykład narty, snowboard)
1 procent - udział w uroczystości (na przykład wesele, podróż poślubna)
1 procent - udział w festiwalu muzycznym (na przykład Open’er, Sziget, Tomorrowland)
0,4 procent - udział w wydarzeniu sportowym (na przykład UEFA EURO, igrzyska olimpijskie)
2 procent - inne
6 procent - nie planuję żadnego urlopu w 2024 roku (jednokrotny wybór)
3 procent - nie wiem (jednokrotny wybór)
4. Jakie aktywności/atrakcje cenisz w trakcie podróży?
58 procent - zwiedzanie lokalnych zabytków i architektury
39 procent - poznawanie lokalnej kuchni i tradycji (na przykład festiwale, święta)
30 procent - hotel all inclusive (na przykład open bar i jedzenie)
18 procent - aktywności dla dzieci (na przykład żeby rodzice mogli odpocząć)
18 procent - wydarzenia kulturalne (na przykład koncerty, teatr, muzea)
12 procent - imprezy w lokalnych klubach i barach (życie nocne)
11 procent - kemping lub caravaning (na przykład w lesie, nad jeziorem)
10 procent - poznawanie mieszkańców (na przykład nauka słów w lokalnym języku)
8 procent - uprawianie sportu (na przykład sporty zimowe, sporty wodne)
8 procent - wellness, zdrowie i uroda (na przykład pobyt w spa)
1 procent - workation (łączenie pracy z podróżą)
2 procent - inne
5 procent - nie podróżuję, wolę pobyt w domu (jednokrotny wybór)
Badanie „Revolut Travel Report” zlecone firmie badawczej Dynata objęło 15 tysięcy losowo wybranych osób z 15 krajów w Europie: Austrii, Niemiec, Szwajcarii, Włoch, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Portugalii, Polski, Litwy, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii i Bułgarii (po tysiąc osób z każdego kraju).