Reklama
Rozwiń

Po pierwsze - mniejsze podatki. Niemiecka branża turystyczna zgłasza postulaty na wybory

Obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, poprawa sytuacji w transporcie, uproszczenia dla pracowników z zagranicy – to kilka postulatów niemieckich przedsiębiorców turystycznych do polityków w przededniu wyborów parlamentarnych.

Publikacja: 27.12.2024 14:31

Niemiecka branża turystyczna chciałaby być bardziej konkurencyjna w Europie, domaga się niższych pod

Niemiecka branża turystyczna chciałaby być bardziej konkurencyjna w Europie, domaga się niższych podatków

Foto: AFP, John Macdougall

Rząd Olafa Scholza nie uzyskał wotum zaufania Bundestagu, a to oznacza, że w Niemczech odbędą się przedterminowe wybory. Prawdopodobnie nastąpi to 23 lutego. To dla przedstawicieli szeroko rozumianej niemieckiej branży turystycznej, obejmującej hotelarstwo, turystykę i linie lotnicze, okazja, by przedstawić przyszłym parlamentarzystom postulaty, spełnienie których poprawi ich sytuację.

Idą wybory, oto postulaty niemieckiej turystyki pod adresem polityków

Czytaj więcej

Piotr Borys: Nowa strategia rozwoju będzie dla polskiej turystyki przełomem

Pod manifestem podpisało się 15 stowarzyszeń branżowych, reprezentujących hotelarstwo, biura podróży, organizatorów podróży służbowych, organizatorów wydarzeń i targów i lotnictwa. Pojawiło się w nim sześć tematów, którymi należy zająć się jak najszybciej.

Pierwszy dotyczy obniżenia kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech, by zwiększyć konkurencyjność rodzimych firm na arenie międzynarodowej. Drugi to problemy transportu – jego sieć powinna być zróżnicowana (obejmować różne środki transportu), być niezawodna i działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Po trzecie należy wdrożyć system „visa turbo”, który zakłada uproszczoną procedurę wydawania wiz, co ułatwi podróże prywatne, służbowe, ale też pomoże pozyskiwać pracowników za granicą.

Czwarty postulat dotyczy zmniejszenia obciążeń biurokracją firm, piąty wzmocnienia finansowania turystyki – chodzi o to, by planowanie biznesu było bezpieczne – a szósty odnosi się do potrzeby zwiększenia politycznego prestiżu turystyki z czym wiąże się postulat powołania sekretarza stanu ds. turystyki.

Obniżenie podatków warunkiem konkurencyjności niemieckiej turystyki

W ramach każdego z tych zakresów tematycznych pojawia się szereg konkretnych działań – stowarzyszenia chcą na przykład obniżenia podatku VAT dla gastronomii, ale też zniesienia podatku od ruchu lotniczego, a także obniżenia opłat od energii elektrycznej w transporcie kolejowym i energii lądowej dla statków. Inwestowanie w infrastrukturę i cyfryzacja sprawiłyby, że Niemcy stałyby się atrakcyjniejsze dla odwiedzających i mieszkańców. Tu przykładem są rozbudowa sieci ładowania pojazdów elektrycznych i zwiększenie produkcji w paliw zgodnych z gospodarką zrównoważoną.

Czytaj więcej

Brytyjska branża turystyczna: Kraj korzysta na turytyce, nie podnoście nam podatków

Z punktu widzenia branży turystycznej istnieje pilna potrzeba uwolnienia polityki gospodarczej i odwagi w podejmowaniu decyzji – uważają sygnatariusze dokumentu.

– Jako branża turystyczna chcemy nadal działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju zarówno w aspekcie społecznym, środowiskowym, jak i gospodarczym, ale to wymaga stabilnych warunków działania i ścisłej współpracy z politykami na poziomie krajowym i międzynarodowym – wskazują stowarzyszenia.

Jak dodają, politycy mogą pomóc w stworzeniu odpowiednich ram, w których firmy będą mogły się dalej rozwijać.

Rząd Olafa Scholza nie uzyskał wotum zaufania Bundestagu, a to oznacza, że w Niemczech odbędą się przedterminowe wybory. Prawdopodobnie nastąpi to 23 lutego. To dla przedstawicieli szeroko rozumianej niemieckiej branży turystycznej, obejmującej hotelarstwo, turystykę i linie lotnicze, okazja, by przedstawić przyszłym parlamentarzystom postulaty, spełnienie których poprawi ich sytuację.

Idą wybory, oto postulaty niemieckiej turystyki pod adresem polityków

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Kalkulator śladu węglowego od Banku Pekao S.A. dla firm
Popularne Trendy
Światowa turystyka zapomniała już o pandemii. Padł nowy rekord
Popularne Trendy
Dolny Śląsk i Opolszczyzna po powodzi: Czekamy na zimowe odbicie w turystyce
Popularne Trendy
Polskie Porty Lotnicze pomogą Polskiej Organizacji Turystycznej promować Polskę
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Popularne Trendy
Raport. Turystyka szkodzi środowisku. Zamiast coraz mniej, robi to coraz bardziej
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay