Prezes Norwegian Cruise Line Holdings Frank del Rio, przestrzega swoich konkurentów przed obniżaniem cen rejsów wycieczkowych. Firma, na czele której stoi, nie robiła tego w pandemii, nie zamierza też działać w ten sposób w przyszłości - pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.
Zdaniem del Rio lepszą strategią jest włączanie dodatkowych usług takich jak napoje na pokładzie, dostęp do internetu, wycieczki fakultatywne czy przelot do portu i sprzedawanie tak stworzonego pakietu za wyższą cenę.
To również dobre rozwiązanie dla agentów, mogą zarobić więcej bez dodatkowego wysiłku. - Jeśli dostajesz 15 procent prowizji, wolisz sprzedać wyjazd za dwa tysiące czy za tysiąc dolarów? Odpowiedź jest chyba oczywista - mówi Frank del Rio.
Czytaj więcej
Z zestawienia, które ujawnia zamówienia armatorów na statki i jachty, wynika, że do 2027 roku do...
Prezes NCLH uważa też, że pieniądze, zamiast na rabaty, lepiej wydać na marketing, który jego firma realizuje także z myślą o agentach. To właśnie oni są jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży, niestety, również bardzo mocno dotkniętym przez pandemię.