Zamiast przeceniać rejsy wycieczkowe, lepiej zainwestować w agenta turystycznego

Norwegian Cruise Line Holdings nie będzie obniżał cen rejsów wycieczkowych. Zdaniem prezesa tej firmy lepszą strategią jest włączenie w pakiet turystyczny dodatkowych usług i sprzedawanie go drożej. Korzystają na tym również agenci, którzy dla firmy są bardzo ważnym partnerem handlowym.

Publikacja: 26.05.2022 08:25

Zamiast przeceniać rejsy wycieczkowe, lepiej zainwestować w agenta turystycznego

Foto: PAP, Adam Warżawa

Prezes Norwegian Cruise Line Holdings Frank del Rio, przestrzega swoich konkurentów przed obniżaniem cen rejsów wycieczkowych. Firma, na czele której stoi, nie robiła tego w pandemii, nie zamierza też działać w ten sposób w przyszłości - pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

Zdaniem del Rio lepszą strategią jest włączanie dodatkowych usług takich jak napoje na pokładzie, dostęp do internetu, wycieczki fakultatywne czy przelot do portu i sprzedawanie tak stworzonego pakietu za wyższą cenę.

To również dobre rozwiązanie dla agentów, mogą zarobić więcej bez dodatkowego wysiłku. - Jeśli dostajesz 15 procent prowizji, wolisz sprzedać wyjazd za dwa tysiące czy za tysiąc dolarów? Odpowiedź jest chyba oczywista - mówi Frank del Rio.

Czytaj więcej

Rejsy wycieczkowe rosną w siłę. Armatorzy zamawiają nowe statki

Prezes NCLH uważa też, że pieniądze, zamiast na rabaty, lepiej wydać na marketing, który jego firma realizuje także z myślą o agentach. To właśnie oni są jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży, niestety, również bardzo mocno dotkniętym przez pandemię.

- My jesteśmy dużą firmą notowaną na giełdzie, możemy pozyskać z rynku miliardy dolarów. Mniejsze firmy, takie jak agencje turystyczne, nie mają takiej możliwości - mówi. Niestety, w okresie pandemii wielu agentów odeszło z branży, ale teraz sytuacja się poprawia. NCLH widzi już odbicie w Stanach Zjednoczonych, sytuacja powoli poprawia się również w Wielkiej Brytanii i w Europie.

Del Rio przyznaje, że branża rejsów wycieczkowych w długiej perspektywie czasowej potrzebuje zewnętrznej sieci sprzedaży, bo żyje z nią w symbiozie. - Dużo robimy, żeby pomóc naszym agentom, zresztą nasi konkurenci również mają taką strategię. Chcemy z tego kryzysu wychodzić razem - podkreśla.

Czytaj więcej

Armatorzy: W przyszłym roku rządzić będą rejsy wycieczkowe

NCLH wydał dziesiątki milionów dolarów na promocję i wsparcie zewnętrznej sieci sprzedaży, żeby pobudzić popyt. - Potrzebujemy ambasadorów na zewnątrz i zrobimy wszystko, by agenci wrócili silniejsi niż kiedykolwiek - zapowiada.

Prezes Norwegian Cruise Line Holdings Frank del Rio, przestrzega swoich konkurentów przed obniżaniem cen rejsów wycieczkowych. Firma, na czele której stoi, nie robiła tego w pandemii, nie zamierza też działać w ten sposób w przyszłości - pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.

Zdaniem del Rio lepszą strategią jest włączanie dodatkowych usług takich jak napoje na pokładzie, dostęp do internetu, wycieczki fakultatywne czy przelot do portu i sprzedawanie tak stworzonego pakietu za wyższą cenę.

Pozostało 80% artykułu
Lotniska
Łódź będzie gospodarzem Routes Europe. Dwuletni poślizg przez pandemię
Kolej
Koleje niemieckie chcą zastąpić samoloty i samochody - z wagonów robią salony
Lotniska
Modlin: Gdyby nie wojna na Ukrainie, nasz kwietniowy wynik byłby rekordowy
Lotniska
Lotnisko Chopina: 3 mln podróżnych w tym roku. „Wakacje powinny być udane”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kolej
Droga benzyna? Niemcy mają na to sposób - podróżują koleją. Szczególnie młodzi