Sprzedaż w sieci to źródło danych dla kierunków

Bloomberg

Organizacje zarządzające kierunkami turystycznymi nie mogą rezygnować z sprzedaży przez internet. To, że wiele rezerwacji odbywa się bez ich udziału, eksperci oceniają jako duży problem

Organizacje zajmujące się zarządzaniem kierunkami turystycznymi (destination management organization – DMO) typu regionalne i lokalne organizacje turystyczne nie powinny rezygnować z danych, które można pozyskać ze sprzedaży internetowej. Taką tezę głosi przewodniczący Grupy Turystyka i Podróże w Zrzeszeniu Niemieckie Startupy Bastian Kneissl, cytowany przez portal TN-Deutschland. To, że obecnie znacząca część rezerwacji usług turystycznych w odwiedzanych miejscach odbywa się bez udziału DMO, to spory problem. – Organizacje turystyczne coraz częściej tracą możliwość zdobycia danych na temat swoich klientów – mówi Kneissl. Zamiast ciągle rozmawiać z własnymi gośćmi przez pośredników typu Facebook, powinny zadbać o pozyskiwanie wartościowych danych i znów zacząć się samodzielnie kontaktować z odwiedzającymi. Źródłem informacji o nich i ich potrzebach mogą być systemy rezerwacyjne i dane uzyskane dzięki kartom turystycznym.

Ponieważ najbliżej gości są obiekty noclegowe, to właśnie one powinny znaleźć się w centrum projektu cyfryzacji. Żeby tak się stało, trzeba przeskoczyć przeszkody technologiczne. Obecnie usługodawcy opierają się na przestarzałych systemach. Aby przyspieszyć rozwój turystyki, firmy i kierunki muszą pracować na rozwiązaniach, które będą ze sobą kompatybilne. Dane powinny być przekazywane w czasie rzeczywistym i umiejętnie wykorzystane.

Mogą Ci się również spodobać

Tatrzański Park Narodowy chce odzyskać schroniska

Władze Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) wezwały Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawczego (PTTK) do wydania schronisk nad ...

Niemcy: W turystyce się nie dorobisz

Przeciętny Niemiec zatrudniony w branży turystycznej zarabia o 10 procent mniej niż przedstawiciel jednej ...

Tubylcy uratują sezon w Hiszpanii

W tym roku branża turystyczna w Hiszpanii spodziewa się o 12-20 procent mniej gości ...

Arabia Saudyjska szykuje się na przyjazd turystów

Wraz z inwestowaniem w rozwój turystyki Arabia Saudyjska rozpoczyna badania archeologiczne na wielką skalę. ...

Branża hotelowa bez możliwości restartu

Perspektywy dla hoteli okazują się gorsze niż oczekiwano. Goście biznesowi nie wrócili, na razie ...

Berlińskie lotnisko Tegel zniknie z mapy

Pandemia Covid-19 przyspieszyła decyzję o zamknięciu berlińskiego lotniska Tegel. Ostatni samolot ma tam wylądować ...