Amadeus: Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w turystyce

Amadeus, twórca technologii dla branży turystycznej, stworzył zestaw interfejsów programowania aplikacji, tak zwanych API, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Pozwalają one tworzyć nowe rozwiązania dla podróżujących.

Publikacja: 03.12.2019 14:06

Amadeus: Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w turystyce

Foto: Fot. Adobe Stock

Interfejsy API Amadeusa umożliwiają firmom z branży turystycznej tworzenie opartych na sztucznej inteligencji aplikacji z „nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży”, jak czytamy w komunikacie firmy. Rozwiązania te pozwalają na przykład przewidzieć cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów.

Amadeus udostępnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne wykorzystujące informacje ze źródeł danych firmy dotyczących podróży. Narzędzia dostępne są w katalogu Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w czasie krótszym niż trzy minuty – zachęca firma.

CZYTAJ TEŻ: Amadeus inwestuje w kolejny start-up

Podczas tak zwanego hackathonu (maraton projektowania) Amadeusa, który odbył się 9 i 10 listopada w Londynie, programiści zaprezentowali już eksperymentalne zastosowania interfejsów API – aplikację Kumpel zmniejszającą stres związany z podróżą oraz rozwiązania, które podpowiadają podróżnym, jak spędzić czas w miejscu docelowym i  podczas międzylądowań.

Technologia oparta na sztucznej inteligencji spersonalizuje podróż, zmieni sposób otrzymywania ofert i doświadczenia na lotnisku – mówi szef działu open innovation programs w Amadeusie, Fran Romero, cytowany w komunikacie. Jak dodaje, efektem jej wykorzystania przez firmy turystyczne są „znaczne usprawnienia operacyjne i większe zaangażowanie klientów”.

– Start-upom trudniej jest uzyskać dostęp do danych historycznych, które pozwoliłyby na rozwijanie ich produktów, a dzięki interfejsom Amadeusa mogą to zmienić. Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w turystyce. Wierzymy, że w przyszłości jej możliwości będą dostępne dla wszystkich, a każdy start-up będzie mógł przenieść swoje pomysły na wyższy poziom, wdrażając modele uczenia maszynowego w swoich aplikacjach podróżniczych – mówi Romero.

ZOBACZ TAKŻE: Polski start-up Hotailors z nagrodą Future Tech Award

Na razie dostępnych jest pięć interfejsów API. Flight Choice Prediction analizuje wyniki wyszukiwania lotów i przypisuje każdemu lotowi prawdopodobieństwo wyboru przez użytkownika, Trip Purpose API pomaga odgadnąć cel podróży i stworzyć zindywidualizowaną ofertę, Flight Delay Prediction określa prawdopodobieństwo opóźnień lotów, Airport On-Time Performance analizuje terminowość lotów i obsługi na lotniskach, a AI-Generated Photos daje biurom podróży dostęp do zdjęć wolnych od praw autorskich. Amadeus zapowiada, że będzie tworzył kolejne interfejsy.

Interfejsy API Amadeusa umożliwiają firmom z branży turystycznej tworzenie opartych na sztucznej inteligencji aplikacji z „nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży”, jak czytamy w komunikacie firmy. Rozwiązania te pozwalają na przykład przewidzieć cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów.

Amadeus udostępnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne wykorzystujące informacje ze źródeł danych firmy dotyczących podróży. Narzędzia dostępne są w katalogu Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w czasie krótszym niż trzy minuty – zachęca firma.

Nowe Trendy
Holendrzy zainteresowani polskimi szlakami do wędrówek pieszych i rowerowych
Nowe Trendy
Albania ma wielu turystów, ale i sporo problemów z tego powodu
Nowe Trendy
Koniec niepewności - Piotr Borys oficjalnie odpowiedzialny w MSiT za turystykę
Nowe Trendy
Egipt będzie miał nowy kurort. "Cudowna plaża i własne lotnisko"
Nowe Trendy
Na mapie Polski przybyło marek turystycznych. Kapituła wskazała trzy nowe miejsca