Interfejsy API Amadeusa umożliwiają firmom z branży turystycznej tworzenie opartych na sztucznej inteligencji aplikacji z „nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży”, jak czytamy w komunikacie firmy. Rozwiązania te pozwalają na przykład przewidzieć cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów.
Amadeus udostępnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne wykorzystujące informacje ze źródeł danych firmy dotyczących podróży. Narzędzia dostępne są w katalogu Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w czasie krótszym niż trzy minuty – zachęca firma.
CZYTAJ TEŻ: Amadeus inwestuje w kolejny start-up
Podczas tak zwanego hackathonu (maraton projektowania) Amadeusa, który odbył się 9 i 10 listopada w Londynie, programiści zaprezentowali już eksperymentalne zastosowania interfejsów API – aplikację Kumpel zmniejszającą stres związany z podróżą oraz rozwiązania, które podpowiadają podróżnym, jak spędzić czas w miejscu docelowym i podczas międzylądowań.
– Technologia oparta na sztucznej inteligencji spersonalizuje podróż, zmieni sposób otrzymywania ofert i doświadczenia na lotnisku – mówi szef działu open innovation programs w Amadeusie, Fran Romero, cytowany w komunikacie. Jak dodaje, efektem jej wykorzystania przez firmy turystyczne są „znaczne usprawnienia operacyjne i większe zaangażowanie klientów”.