Polska na celowniku Madagaskaru

Europę Wschodnią traktujemy od tego roku priorytetowo – zapewniał przedstawiciel Narodowej Organizacji Turystycznej Madagaskaru, który dziś w Warszawie pierwszy raz przedstawił swój kraj polskim touroperatorom i dziennikarzom.

Publikacja: 04.12.2019 19:26

Polska na celowniku Madagaskaru

Foto: Fot. materiały prasowe

Około 40 przedstawicieli polskich biur podróży i mediów uczestniczyło w prezentacji Narodowej Organizacji Turystycznej Madagaskaru (Madagascar National Tourism Board – MNTB), która odbyła się dziś w Warszawie. Było to jedno z pięciu spotkań organizowanych przez MNTB w Europie Wschodniej, pozostałe odbyły się w Pradze, Budapeszcie, Sofii i Bukareszcie. MNTB reprezentował menedżer ds. komunikacji Jimmy Joharison, z powodu problemów z wizą na spotkanie nie dotarł prezes tej organizacji Boda Narijao.

MNTB pierwszy raz promuje Madagaskar w Polsce. Madagaskarskie Ministerstwo Turystyki, Transportu i Meteorologii, pod którego auspicjami działa ta organizacja, uznało Europę Wschodnią za bardzo obiecujący rynek. – Wchodzimy z reklamą do nowych krajów. Europę Wschodnią już od tego roku traktujemy priorytetowo. Celujemy w Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię i Bułgarię – mówił Jimmy Joharison.

CZYTAJ TEŻ: Halo Lato 2020!, czyli 1000 propozycji wakacji z Itaką

W 2018 roku Madagaskar odwiedziło 291 tysięcy turystów, głównie z Francji, a także z Niemiec, Włoch czy Wielkiej Brytanii. Z Polski przyjechało ich, jak mówi Joharison, „bardzo mało”. – Naszym celem jest podwojenie do 2023 roku ubiegłorocznego wyniku, dlatego otwieramy się na nowe rynki – wyjaśnił menedżer. Wśród nich wymienił też Indie, Koreę Południową i Japonię.

Joharison w swojej prezentacji zaznaczył, że jury przyznające rokrocznie turystyczne nagrody World Travel Awards uznało Madagaskar za jeden z dziesięciu kierunków, które w 2020 roku będą najbardziej „trendy”. Powołując się na światowe rankingi, podkreślił, że jego kraj jest na pierwszym miejscu w Afryce pod względem bioróżnorodności i na czwartym pod względem bezpieczeństwa. Trzy miejsca – rezerwat przyrody Tsingy de Bemaraha, wzgórze królewskie Ambohimanga i lasy deszczowe w Atsinananie – figurują na liście światowego dziedzictwa UNESCO.

Wśród największych atrakcji czwartej co do wielkości wyspy świata Joharison wymienił bogatą faunę i florę z wieloma endemicznymi gatunkami (w tym stoma – lemurów, 107 – ptaków, 211 – motyli, ponad 950 – orchidei i sześcioma – baobabów), a także kulturową różnorodność – kraj zamieszkuje 18 grup etnicznych.

Strategia marketingowa zakłada promocję nie tylko turystyki wypoczynkowej, która rozwija się głównie na wyspie Nosy Be (od zeszłego roku swoje czartery wysyła tam Itaka), ale też aktywnej. Madagaskar, dowodził Joharison, jest kierunkiem wprost stworzonym dla miłośników trekkingu i nordic walking, sportów wodnych i golfa. Ma 1,6 tysiąca kilometrów szlaków pieszych i 2 tysiące kilometrów kwadratowych rafy koralowej.

Problemem są natomiast dość drogie loty – za bilet na samolot rejsowy trzeba zapłacić minimum 3500 złotych. Trzy linie lotnicze – Turkish Airlines, Ethiopian Airlines i Air France – łączą Europę z dwoma międzynarodowymi lotniskami na Madagaskarze – w Antananarywie i na Nosy Be. Jak zapewnił Joharison, rząd pracuje nad zwiększeniem liczby przewoźników i połączeń.

Zachęca też inwestorów do budowania hoteli. Dziś na wyspie działa 117 obiektów dwu- i trzygwiazdkowych, 24 czterogwiazdkowe i tylko jeden pięciogwiazdkowy. Jeszcze w tym tygodniu w Antananarywie otworzy się luksusowy hotel Centell ze 104 pokojami, a w przyszłym roku pięciogwiazdkowy, 150-pokojowy Novotel. Na 2020 rok otwarcie swoich trzech obiektów w stolicy z łącznie 254 pokojami zaplanował też Radisson.

W przyszłym roku MNTB zamierza rozwijać współpracę z polską branżą turystyczną. – Wrócimy do Polski z kolejnymi prezentacjami, być może już z udziałem madagaskarskich hotelarzy i firm DMC. Zorganizujemy również podróże studyjne – zapowiada Jimmy Joharison.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Około 40 przedstawicieli polskich biur podróży i mediów uczestniczyło w prezentacji Narodowej Organizacji Turystycznej Madagaskaru (Madagascar National Tourism Board – MNTB), która odbyła się dziś w Warszawie. Było to jedno z pięciu spotkań organizowanych przez MNTB w Europie Wschodniej, pozostałe odbyły się w Pradze, Budapeszcie, Sofii i Bukareszcie. MNTB reprezentował menedżer ds. komunikacji Jimmy Joharison, z powodu problemów z wizą na spotkanie nie dotarł prezes tej organizacji Boda Narijao.

Pozostało 87% artykułu
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”