Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowe logo

Fot. Warszawska Organizacja Turystyczna

Logotyp w formie litery W i wpisanego w nią symbolu rzeki ma podkreślać związek stowarzyszenia z Warszawą i walory samego miasta.

Nowe logo jest zbiorem cech definiujących stowarzyszenie – podkreśla jego związki ze stolicą, wskazuje jego cele i priorytety, kładzie nacisk na biznesowy charakter współpracy jego członków i wyróżnia walory samej stolicy – czytamy w komunikacie Warszawskiej Organizacji Turystycznej zamieszczonym na stronie internetowej.

„Kierowała nami potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować się będą także nasi członkowie. Ocenialiśmy też walory estetyczne, sprawdzaliśmy współczesne trendy, szukaliśmy wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Zależało nam na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta” – głosi komunikat.

CZYTAJ TEŻ: Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowy pomysł na siebie

Twórcy jako sygnetu użyli litery W, „bo to znak o bardzo dużej pojemności znaczeniowej, mocno kojarzący się ze wszystkim, co warszawskie”. Nawiązali do stylistyki neonowej, „starając się zachować lekkość i prostotę całości”. Poprzez stylizowaną rzekę wpisaną w literę W znak odwołuje się do geografii miasta – dwóch obszarów połączonych Wisłą. Jest też otwarty, co ma między innymi podkreślać tę właśnie cechę stowarzyszenia. Z kolei turkusowa kolorystyka znaku to połączenie barw identyfikujących dwa kluczowe obszary działalności WOT – turystykę wypoczynkową (jasna zieleń) i kongresową (błękit).

Od kilku lat WOT posługiwała się dwoma znakami. Jeden przynależał do całego stowarzyszenia, a drugi do działu convention. Od tej pory WOT działać będzie pod jednym szyldem.

Twórcami nowego logotypu są graficy Joanna Korczyńska, Maja Kwapień (Malu Studio) i Jarosław Zuzga.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy pomagają niemieckiej turystyce

Dziewiąty z rzędu rekordowy wynik odnotowała w ubiegłym roku niemiecka turystyka przyjazdowa. W statystykach ...

Lufthansa z nowym wiceprezesem ds. sprzedaży

Stefan Kreuzpaintner został w Grupie Lufthansy nowym wiceprezesem ds. sprzedaży w regionie Europy, Bliskiego ...

Expedia widzi dla siebie dobre perspektywy

Kiedy na rynek wchodzili agenci internetowi, dyskutowano o przyszłości sprzedawców działających tradycyjnie stacjonarnych. Dziś ...

Agenci przyznają nagrody touroperatorom

Hiszpański Urząd ds. Turystyki w Niemczech ogłosił konkurs dla touroperatorów na najlepsze wyjazdy do ...

Ecolines – autobusy tylko dla białych?

Kierowca międzynarodowego autobusu nie zabrał na pokład czarnoskórego pasażera. Sprawa trafi do prokuratury Sprawą ...

PPL: Wybieramy Radom jako lotnisko komplementarne dla Lotniska Chopina

Z dwóch lotnisk najbardziej nadających się do przejęcia ruchu tanich linii lotniczych i czarterów ...