Na stronie Niemieckiego Rządowego Centrum Kompetencyjnego ds. Turystyki, pod adresem corona-navigator.de, publikowane są wiadomości z Niemiec i ze świata związane z epidemią, które mają znaczenie dla branży turystycznej. Administratorzy zaznaczają jednak, że serwisu nie należy traktować jako centrum doradczego czy miejsca, w którym pojawią się wszystkie doniesienia medialne dotyczące pandemii.

CZYTAJ TEŻ: Grecka organizacja turystyczna informuje o koronawirusie i sytuacji w kraju

W portalu można znaleźć odnośniki do artykułów publikowanych w mediach ogólnych i branżowych (turystycznych, lotniczych czy hotelarskich). Jedna z sekcji ma najwyraźniej dodać przedsiębiorcom otuchy, bo zatytułowana jest „Dobra wiadomość dnia”.

Serwis zamieszcza też teksty publicystyczne, codziennie przeprowadza również ankietę, która ma pokazać nastroje niemieckiej branży. Dane z ostatnich kilku dni pokazują ich spadek. Podczas gdy jeszcze 13 marca średnia ocena znajdowała się na poziomie 2,6, przy czym 2 oznacza zadowalający, a 3 zły, to już 16 marca linia na wykresie zbliżyła się do pola oceny zły, osiągając średnią wartość 2,8.