Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

Fot. materiały prasowe

Dolnośląska Organizacja Turystyczna i tamtejszy urząd marszałkowski voucherami zachęcają turystów do odwiedzania Dolnego Śląska. W ten sposób chcą wesprzeć przedsiębiorców z regionu.

Akcję pod hasłem „Voucher turystyczny” wymyślił sztab kryzysowy do przeciwdziałania skutkom pandemii, powołany przy marszałku województwa dolnośląskiego. Jej celem jest wsparcie dolnośląskich przedsiębiorców z branży turystycznej poprzez sprzedaż voucherów na ich produkty i usługi. Zostały one podzielone na cztery kategorie: hotele i inne obiekty noclegowe, gastronomia, atrakcje turystyczne i wycieczki oraz przewodnicy, transport, promocja i wydarzenia. Turyści będą mogli wykorzystać vouchery po wygaśnięciu epidemii koronawirusa.

CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem

Przedsiębiorcy, którzy chcą w ten sposób zaoferować swoje produkty lub usługi – za cenę niższą lub przynajmniej nie wyższą od regularnej – powinni wypełnić formularz na stronie voucherturystyczny.pl (zakładka zgłoszenie oferty) i przesłać go organizatorom. Ich oferta ukaże się na tejże stronie.

– To dopiero trzeci dzień akcji, więc ofert nie ma jeszcze dużo, ale wierzymy, że z dnia na dzień będzie ich przybywać – mówi kierownik biura DOT Rajmund Papiernik. – Sami, jako Dolnośląska Organizacja Turystyczna, wykupiliśmy noclegi w Folwarku Książęcym w Borach Dolnośląskich, które teraz sprzedajemy w pakiecie z organizowaną przez nas trzydniową wycieczką rowerową. W ten sposób chcieliśmy dać przykład innym, jak wesprzeć akcję. Przedsiębiorca też może wykupić voucher, a następnie włączyć go do swojej oferty – wyjaśnia dyrektor.

ZOBACZ TAKŻE: PIT do premiera: Ratujmy małe i średnie firmy turystyczne

Jak organizatorzy chcą rozpropagować akcję wśród turystów? – Naszym podstawowym narzędziem jest portal voucherturystyczny.pl. Chcemy również wraz z urzędem marszałkowskim zorganizować kampanię promocyjną w mediach społecznościowych i tradycyjnych. Liczymy, że zaangażują się w nią także sami przedsiębiorcy – mówi Rajmund Papiernik.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W Petersburgu zniknie część sowieckich nazw ulic

Władze Sankt Petersburga planują zmianę patronów niektórych ulic. Z planu miasta znikną sowieckie nazwy, ...

Dzięki technologii możemy przyspieszyć

Jedni kupują wycieczki samodzielnie przez internet, inni stawiają na stacjonarne salony sprzedaży. O tym, ...

Horała: Przyspieszamy z wykupem ziemi pod CPK

Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała zapewnia, że do końca marca przygotuje ...

Eurowings wkurzył agentów turystycznych

130 niemieckich agentów turystycznych powiedziało „dość” opóźnieniom w rozkładzie linii lotniczej Eurowings. Wysłali do ...

Upadek Neckermanna? Bez większego znaczenia dla rynku

Szkoda Neckermanna, ale jego zniknięcie nie będzie miało większego wpływu na rynek turystyczny w ...

Antalya bije rekord w turystyce

85 205 pasażerów przyleciało do Antalyi 8 czerwca. To rekordowa liczba. Statystyki pokazują, że ...