Warszawa podpowie, co zwiedzać z dala od tłumów

Fot. materiały prasowe

„Warszawa to nie tylko…” – kampanię pod tym hasłem rozpoczęło wczoraj Stołeczne Biuro Turystyki. Przez pięć tygodni będzie pokazywać mniej znane atrakcje stolicy i zachęcać mieszkańców i przyjezdnych do zejścia z utartych szlaków.

15 czerwca ruszyła kampania Stołecznego Biura Turystyki przy Urzędzie m.st. Warszawy, która ma zachęcić krajowych turystów do odwiedzania stolicy i odkrywania jej mniej znanych zakątków – zawiadamia biuro w komunikacie. Bodźcem do jej przeprowadzenia było najnowsze badanie wizerunku miasta, z którego wynika, że Warszawa kojarzy się Polakom głównie z hasłami „stolica” i „Pałac Kultury i Nauki”.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy: Warszawa lepsza (tańsza) od Krakowa

Kampania będzie się toczyć przez pięć tygodni na instagramowych i facebookowych profilach biura go2warsaw i jego stronie internetowej warsawtour.pl. Jej ideą jest pokazanie atrakcji spoza listy „top10”, na której figurują Stare Miasto, Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i Nauki, pałac królewski w Wilanowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Narodowe, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina i bulwary nad Wisłą.

– Główne atrakcje bronią się same. Oczywiście również je promujemy, jednak w tej kampanii chcemy się skoncentrować na nieznanych szerzej miejscach poza ścisłym centrum Warszawy, odwiedzanych wprawdzie przez mieszkańców, ale już nie przez turystów – mówi główny specjalista działu promocji turystyki Stołecznego Biura Turystyki Dorota Huk-Królikowska.

Wśród takich atrakcji znajdą się między innymi praski, dziki brzeg Wisły, parki dzielnicowe, ścieżki rowerowe, niszowe muzea czy lokale gastronomiczne serwujące lokalne specjały. Warszawę można też odkrywać szlakiem stołecznych legend, syrenek czy podwórkowych kapliczek – głosi komunikat. Zbyt wielu szczegółów biuro nie chce jednak zdradzać.

ZOBACZ TAKŻE: Turyści z Izraela wybierają Warszawę

Kampania będzie również promować usługi firm turystycznych zrzeszonych w Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Jej koszt nie przekroczy 20 tysięcy złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kraków z nowym centrum sportowo-rekreacyjnym

Ponad 30 milionów złotych ma kosztować centrum sportowo-rekreacyjne, które powstanie w centrum Krakowa, w ...

Moxy przy poznańskim lotnisku już otwarty

Polski Holding Hotelowy otworzył hotel położony w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska w Poznaniu. To Moxy ...

Lufthansa potrzebuje 10 miliardów euro

W pierwszym kwartale tego roku Lufthansa straciła z powodu epidemii 1,2 miliarda euro. Prognoza ...

TT Warsaw – Skania jest tuż za rogiem

Z turystycznego punktu widzenia ogromnym atutem Skanii jest jej dostępność. Skania jest tuż za ...

Pandemia szansą dla Enter Aira?

Wiele europejskich linii lotniczych przeżywa poważne turbulencje. Polski przewoźnik szuka w tym szansy na ...

Burmistrz Krynicy-Zdroju: wydłużamy sezon turystyczny

Chcemy, by Forum Ekonomiczne było w mieście jak najdłużej – mówi burmistrz Krynicy-Zdroju Piotr ...