Warszawa podpowie, co zwiedzać z dala od tłumów

Fot. materiały prasowe

„Warszawa to nie tylko…” – kampanię pod tym hasłem rozpoczęło wczoraj Stołeczne Biuro Turystyki. Przez pięć tygodni będzie pokazywać mniej znane atrakcje stolicy i zachęcać mieszkańców i przyjezdnych do zejścia z utartych szlaków.

15 czerwca ruszyła kampania Stołecznego Biura Turystyki przy Urzędzie m.st. Warszawy, która ma zachęcić krajowych turystów do odwiedzania stolicy i odkrywania jej mniej znanych zakątków – zawiadamia biuro w komunikacie. Bodźcem do jej przeprowadzenia było najnowsze badanie wizerunku miasta, z którego wynika, że Warszawa kojarzy się Polakom głównie z hasłami „stolica” i „Pałac Kultury i Nauki”.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy: Warszawa lepsza (tańsza) od Krakowa

Kampania będzie się toczyć przez pięć tygodni na instagramowych i facebookowych profilach biura go2warsaw i jego stronie internetowej warsawtour.pl. Jej ideą jest pokazanie atrakcji spoza listy „top10”, na której figurują Stare Miasto, Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i Nauki, pałac królewski w Wilanowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Narodowe, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina i bulwary nad Wisłą.

– Główne atrakcje bronią się same. Oczywiście również je promujemy, jednak w tej kampanii chcemy się skoncentrować na nieznanych szerzej miejscach poza ścisłym centrum Warszawy, odwiedzanych wprawdzie przez mieszkańców, ale już nie przez turystów – mówi główny specjalista działu promocji turystyki Stołecznego Biura Turystyki Dorota Huk-Królikowska.

Wśród takich atrakcji znajdą się między innymi praski, dziki brzeg Wisły, parki dzielnicowe, ścieżki rowerowe, niszowe muzea czy lokale gastronomiczne serwujące lokalne specjały. Warszawę można też odkrywać szlakiem stołecznych legend, syrenek czy podwórkowych kapliczek – głosi komunikat. Zbyt wielu szczegółów biuro nie chce jednak zdradzać.

ZOBACZ TAKŻE: Turyści z Izraela wybierają Warszawę

Kampania będzie również promować usługi firm turystycznych zrzeszonych w Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Jej koszt nie przekroczy 20 tysięcy złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Vienna House z nowym hotelem na Mokotowie

Około 22 miliony euro będzie kosztować nowy hotel sieci Vienna House na warszawskim Mokotowie. ...

ITB – agent turystyczny może tu dużo zyskać

– Berlińskie targi to dla nas miejsce zdobywania informacji, nowych kontaktów i inspiracji – ...

Rzeszów – dwa razy więcej rejsów do Monachium

W letnim rozkładzie połączeń przyszłego roku Lufthansa zwiększy liczbę rejsów między Monachium a Portem ...

PZOT: Tąpnięcie sprzedaży w biurach podróży

Od kiedy biura podróży zaczęły sprzedawać wyjazdy na sezon letni 2017 roku, nie było ...

Agenci najwięcej wydają na pensje

Największą część wydatków niemieckich agentów turystycznych nadal stanowią pensje. W minionym roku w większych ...

Betlej: Kiedy wyborcze emocje opadną, ruszy sprzedaż wycieczek

Zakończenie kampanii wyborczej w wyborach do Parlamentu Europejskiego powinno spowodować uspokojenie emocji i zwiększenie ...