Warszawa podpowie, co zwiedzać z dala od tłumów

Fot. materiały prasowe

„Warszawa to nie tylko…” – kampanię pod tym hasłem rozpoczęło wczoraj Stołeczne Biuro Turystyki. Przez pięć tygodni będzie pokazywać mniej znane atrakcje stolicy i zachęcać mieszkańców i przyjezdnych do zejścia z utartych szlaków.

15 czerwca ruszyła kampania Stołecznego Biura Turystyki przy Urzędzie m.st. Warszawy, która ma zachęcić krajowych turystów do odwiedzania stolicy i odkrywania jej mniej znanych zakątków – zawiadamia biuro w komunikacie. Bodźcem do jej przeprowadzenia było najnowsze badanie wizerunku miasta, z którego wynika, że Warszawa kojarzy się Polakom głównie z hasłami „stolica” i „Pałac Kultury i Nauki”.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy: Warszawa lepsza (tańsza) od Krakowa

Kampania będzie się toczyć przez pięć tygodni na instagramowych i facebookowych profilach biura go2warsaw i jego stronie internetowej warsawtour.pl. Jej ideą jest pokazanie atrakcji spoza listy „top10”, na której figurują Stare Miasto, Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i Nauki, pałac królewski w Wilanowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Narodowe, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina i bulwary nad Wisłą.

– Główne atrakcje bronią się same. Oczywiście również je promujemy, jednak w tej kampanii chcemy się skoncentrować na nieznanych szerzej miejscach poza ścisłym centrum Warszawy, odwiedzanych wprawdzie przez mieszkańców, ale już nie przez turystów – mówi główny specjalista działu promocji turystyki Stołecznego Biura Turystyki Dorota Huk-Królikowska.

Wśród takich atrakcji znajdą się między innymi praski, dziki brzeg Wisły, parki dzielnicowe, ścieżki rowerowe, niszowe muzea czy lokale gastronomiczne serwujące lokalne specjały. Warszawę można też odkrywać szlakiem stołecznych legend, syrenek czy podwórkowych kapliczek – głosi komunikat. Zbyt wielu szczegółów biuro nie chce jednak zdradzać.

ZOBACZ TAKŻE: Turyści z Izraela wybierają Warszawę

Kampania będzie również promować usługi firm turystycznych zrzeszonych w Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Jej koszt nie przekroczy 20 tysięcy złotych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cook’s Club – miejski styl życia na plaży

Thomas Cook otworzy w czerwcu na Krecie hotel nowej marki – Cook’s Club. Będzie ...

Targi Lato 2018 i Regionalia odwołane

Targi Turystyki i Wypoczynku Lato i Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia w tym ...

Z LOT-em na wakacje na Korfu

LOT otworzy letnie połączenie do Grecji. Od 9 czerwca będzie latał raz w tygodniu ...

Strajk ostrzegawczy na niemieckich lotniskach

Strajk ostrzegawczy personelu naziemnego na kilku lotniskach w Niemczech doprowadził dziś do odwołania wielu ...

Kreta i Wyspy Jońskie ze spadkami

W zeszłym sezonie Wyspy Egejskie Południowe odnotowały ponad 21-procentowy wzrost przychodów. To najlepszy wynik ...

Dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu Radosław Michalski

Ruch turystyczny we Wrocławiu o połowę mniejszy

W okresie lockdownu Wrocław promował się poprzez wirtualne spacery, które obejrzało ponad milion widzów, a ...