Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie

Niemcy zajęły pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które turyści obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat – wynika z najnowszego rankingu wartości marek narodowych NBI.

Publikacja: 03.11.2020 10:29

Niemcy: Mamy najlepszy wizerunek na świecie

Foto: Fot. Uwe Niklas / materiały prasowe

Niemcy obroniły w tym roku pozycję lidera w rankingu Anholt-Ipsos Nation Brands Index, który szereguje państwa (50 wiodących gospodarek świata i wybrane kraje rozwijające się) według wartości marki narodowej – podaje w informacji prasowej Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). W ciągu ostatnich 12 lat Niemcy sześć razy zajmowały w nim pierwsze miejsce. Miejsca drugie i trzecie przypadły w tym roku Wielkiej Brytanii i Kanadzie.

Wizerunek kraju wzmocniły sukcesy w walce z pandemią – czytamy w komunikacie. Ponad połowa uczestników badania pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie koronakryzysu. Niemcy zajmują też pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które respondenci obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat.

CZYTAJ TEŻ: Rząd Niemiec zamyka hotele i restauracje

– W panującej obecnie na świecie sytuacji, która staje się coraz bardziej chwiejna z powodu pandemii covidu-19 i napięć geopolitycznych, Niemcy jako kraj i jako cel podróży kojarzą się ze stabilnością i niezawodnością, a także ze zrównoważonym rozwojem i z odpowiedzialnością – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie.

– Od 2008 roku Niemcy zawsze znajdowały się w grupie TOP 3, a w 2020 roku szósty raz znalazły się na miejscu pierwszym. Ta pozycja potwierdza również długotrwały sukces naszych akcji promujących Niemcy jako cel turystyczny. Nasze kampanie marketingowe, w szczególności internetowe, mają utrzymać dialog z klientami w czasie pandemii i wizerunek Niemiec jako marki cenionej na arenie międzynarodowej. To warunek konieczny dla ugruntowania dobrej pozycji wśród turystycznej konkurencji – dodaje prezes.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy eksperci mają pomysł na restart turystyki

NBI określa wartość marki krajów na podstawie sześciu kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka, imigracja i inwestycje. We wszystkich sześciu Niemcy plasują się w tym roku w pierwszej dziesiątce. W turystyce poprawiły ubiegłoroczny wynik, przeskakując o jedno oczko na pozycję dziewiątą. W podkategoriach turystyki o jeden punkt wzrosło uznanie dla zabytków (obecnie miejsce siódme), tak samo oceniono miasta tętniące życiem (w ubiegłym roku również siódme miejsce). W kulturze Niemcy utrzymały ubiegłoroczną, czwartą pozycję.

Ranking NBI powstał na podstawie ponad 20 tysięcy wywiadów przeprowadzonych w 20 krajach od 7 lipca do 31 sierpnia.

Niemcy obroniły w tym roku pozycję lidera w rankingu Anholt-Ipsos Nation Brands Index, który szereguje państwa (50 wiodących gospodarek świata i wybrane kraje rozwijające się) według wartości marki narodowej – podaje w informacji prasowej Niemiecka Centrala Turystyki (DZT). W ciągu ostatnich 12 lat Niemcy sześć razy zajmowały w nim pierwsze miejsce. Miejsca drugie i trzecie przypadły w tym roku Wielkiej Brytanii i Kanadzie.

Wizerunek kraju wzmocniły sukcesy w walce z pandemią – czytamy w komunikacie. Ponad połowa uczestników badania pozytywnie ocenia niemieckie zarządzanie opieką zdrowotną w dobie koronakryzysu. Niemcy zajmują też pierwsze miejsce na liście międzynarodowych celów podróży, które respondenci obraliby najchętniej w ciągu najbliższych pięciu lat.

Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”