Niemcy zadowoleni z zaufania do ich marki turystycznej

Fot. Filip Frydrykiewicz

Niemcy jako cel podróży mają mocną markę w gronie menedżerów turystyki, którzy organizują swoim klientom przyjazdy do tego kraju – wynika z ankiety.

Dzisiaj kończą się targi turystyki przyjazdowej w Niemczech GTM Germany Travel MartTM 2021. W tym roku impreza miała formę zdalną. Wzięło w niej udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata.

Deutsche Zentrale für Tourismus, instytucja odpowiedzialna za promowanie Niemieckich walorów turystycznych na świecie, przeprowadziła „wśród kluczowych klientów branży turystycznej z 27 krajów” badanie. Wzięła w nim udział około jedna trzecia klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM. DZT chciało się przekonać, jakie są wśród nich nastroje i oczekiwania.

95 procent ankietowanych zakłada, że ​Niemcy jako kierunek turystyczny będą po kryzysie co najmniej tak samo atrakcyjne dla odwiedzających, jak przed pandemią.

– Nawet podczas kryzysu spowodowanego covid-19 Niemcy jako cel podróży są dobrze postrzegane – zarówno przez klientów, jak i partnerów handlowych – komentuje prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie DZT. – Pozytywne nastawienie wśród kupujących z rynków zagranicznych jest nawet powyżej średniej i wynosi 58 procent.

– Zaufanie do naszej marki znajduje odzwierciedlenie w oczekiwaniach biznesowych. Klienci, którzy biorą udział w najważniejszym wydarzeniu sprzedażowym niemieckiej turystyki przyjazdowej, w większości optymistycznie patrzą na ten rok: ponad połowa (53 proc.) spodziewa się poprawy. W porównaniu z kryzysowym rokiem 2020 jedna trzecia zakłada rozwój biznesu na takim poziomie jak w roku poprzednim – dodaje Hedorfer.

38 procent menedżerów turystycznych biorących udział w GTM zakłada, że w nadchodzącym roku branża powróci do poziomu sprzed kryzysu, a ponad jedna trzecia uważa, że stanie się to najpóźniej do 2023 roku.

„Fazie ożywienia sprzyja wyjątkowo wysoka ocena oferty turystycznej w Niemczech. Przede wszystkim uwagę zwraca temat zrównoważonego rozwoju: 84 procent ocenia jakość zrównoważonych produktów w Niemczech jako dobrą lub bardzo dobrą. Najwyższymi ocenami cieszą się też oferty oparte na rozwiązaniach wirtualnych: 93 procent kluczowych klientów ocenia dostępne treści cyfrowe jako dobre lub bardzo dobre” – czytamy w komunikacie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hilton: Przywrócimy Saskiemu świetność

Hilton unowocześni hotel Saski w Krakowie i włączy go do sieci Curio Collection by ...

LOT, Itaka i Orbis najwięksi w turystyce

Trzy biura podróży, dwie linie lotnicze i jedna sieć hoteli – to firmy związane ...

POT: Czas na Polskę – Time For Poland

Ruszyła nowa kampania Polskiej Organizacji Turystycznej – „Time For Poland”. Ma ona zachęcić turystów ...

Neckermann: Styczeń z 40-procentowym wzrostem

Letnia oferta dobrze się sprzedaje. Liczba klientów, którzy wakacyjny wyjazd rezerwują na początku roku, ...

Od jutra strajk na berlińskich lotniskach

Związek zawodowy Verdi wezwał personel naziemny berlińskich portów lotniczych Tegel i Schoenefeld – łącznie ...

Thomas Cook do agentów: Nie bójcie się nas sprzedawać

Słabe wyniki Thomasa Cooka z pierwszego półrocza spowodowały, że agenci zaczęli się martwić o ...