Tylko Norwegian potrzebuje 600 wykwalifikowanych lotników, EasyJet w tym roku chce zatrudnić kolejnych 450. W najgorszej sytuacji jest jednak Rayanir, który też potrzebuje załóg do kokpitu, a brak jest tym bardziej dotkliwy, że piloci zaczęli masowo odchodzić z tej największej niskokosztowej linii w Europie.
Pierwsza transza odejść, to 140 osób, które tego lata przeszły do Norwegiana. Było to proste, ponieważ obydwie linie latają boeingami, więc nie było potrzeb płacenia za kosztowne szkolenie. To spowodowało potężne kłopoty irlandzkiej linii, która miała dodatkowo problem, ponieważ musiała wysłać swoich pilotów na zaległe urlopy. Trzeba było odwołać 2 tysiące lotów, odszkodowań i przekonać pracowników, by zrezygnowali z brania urlopów akurat w tym okresie. Nie obyło się bez typowych akcji prezesa Michaela O'Leary'ego, który - jak zwykle - prosił, groził i obrażał. Nie pomogły nawet obietnice wypłacenia bonusów wartych 10 tys. euro tym, którzy zrezygnowali, poszli do Norwegiana, a gotowi byliby wrócić.