W wypadku spółki PKP Intercity prawie co trzeci sprzedany bilet pochodzi z internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81 procent ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.
Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjny sposób – w kasie biletowej. Tak postępuje 56 procent podróżnych.
Według UTK 16 procent stanowią pasażerowie kupujący bilet w pociągu u konduktora. W wypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie (np. na mniejszych stacjach i przystankach kolejowych) konduktor nie pobiera dodatkowej opłaty za wystawienie biletu.
Jak informuje UTK, popularne są też automaty do sprzedaży biletów. W stacjonarnych, ustawionych w budynkach dworcowych czy na peronach bilet kupiło 6 proc. podróżnych. Najmniejszą popularnością cieszą się automaty w pociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów, czyli około 0,4 procent.
W ubiegłym roku z usług kolei skorzystały 292 miliony ludzi.