Co dwudziesty pasażer kolei miał bilet z sieci

W minionym roku prawie 16 milionów pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej, co stanowiło ponad 5 procent wszystkich przejazdów

Publikacja: 24.07.2017 17:08

Co dwudziesty pasażer kolei miał bilet z sieci

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

W wypadku spółki PKP Intercity prawie co trzeci sprzedany bilet pochodzi z internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81 procent ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjny sposób – w kasie biletowej. Tak postępuje 56 procent podróżnych.

Według UTK 16 procent stanowią pasażerowie kupujący bilet w pociągu u konduktora. W wypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie (np. na mniejszych stacjach i przystankach kolejowych) konduktor nie pobiera dodatkowej opłaty za wystawienie biletu.

Jak informuje UTK, popularne są też automaty do sprzedaży biletów. W stacjonarnych, ustawionych w budynkach dworcowych czy na peronach bilet kupiło 6 proc. podróżnych. Najmniejszą popularnością cieszą się automaty w pociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów, czyli około 0,4 procent.

W ubiegłym roku z usług kolei skorzystały 292 miliony ludzi.

Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przez kupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletów łączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).

W wypadku spółki PKP Intercity prawie co trzeci sprzedany bilet pochodzi z internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81 procent ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjny sposób – w kasie biletowej. Tak postępuje 56 procent podróżnych.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Turystyka
Brate.com - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina