Rząd zapowiada, że w ciągu najbliższych pięciu lat zrealizuje 69 projektów gospodarczych, m.in. budowę dróg ekspresowych, portów i lotnisk, a także modernizację oczyszczalni ścieków. PwC twierdzi, że właśnie ulepszenie i budowa infrastruktury turystycznej powinny być dla rządu priorytetem. Na projekty związane z tym segmentem zarezerwowano łącznie 1,9 miliarda euro. 76 procent tej kwoty nie jest jeszcze rozplanowane. Wśród konkretów wyróżnia się plan budowy lotniska Kasteli na Krecie, które ma być ukończone w 2022, a które pochłonie 45 procent budżetu inwestycyjnego na rok 2017.

W fazie planowania i realizacji są też lotniska w Macedonii i w Janinie w północno-zachodniej Grecji, porty w Salonikach, Igumenitsa i Patras, luksusowe mariny na Mykonos i Argostoli oraz 49 portów regionalnych. Plany dotyczące innych projektów, m.in. marin na Zakintosie, Krecie i Chios, nadal są jednak w powijakach.

Według PwC każdy z turystycznych projektów infrastrukturalnych będzie kosztował przeciętnie 95 milionów euro. Czynnikami hamującymi ich realizację są wysokie koszty, zbyt niskie opłaty od użytkowników, które nie pozwolą na zwrot z inwestycji, ograniczone finansowanie publiczne i bariery prawne dla inwestorów prywatnych.