W czwartek w Warszawie miała miejsce jedenasta edycja Profit Hotel, Forum Rynku Hotelarskiego 2016. Spotkanie gromadzące kilkuset hotelarzy i ekspertów. Towarzyszyło mu jak zawsze Business Speed Dating, rozmowy właścicieli hoteli z dostawcami produktów branżowych. Całość zakończyła gala z wręczeniem nagród dla najlepszych obiektów.
Zacząć od tego, co to sukces
We wstępie do panelu dyskusyjnego „Jak zacząć, aby szybko nie skończyć" Tomasz Pieniążek, partner w Mumotive Consulting Group przekonywał, że przed rozpoczęciem budowy hotelu należy dokładnie przemyśleć jego koncepcję. - Powinniśmy się zastanowić na wstępie, co oznacza dla nas sukces: zwrot zainwestowanych pieniędzy, prestiż (własny, a firmy lub rodziny), hobby, tarczę podatkową czy może połączenie wszystkich tych elementów – mówił.
Ważne jest też określenie dla jakich gości chcemy stworzyć hotel: jak wyglądają, skąd pochodzą, w jakim są wieku teraz, ale i za dziesięć lat, gdyż hotel jest inwestycją wieloletnią. Do czego klient naszego obiektu aspiruje, czym się zajmuje , czym interesuje oraz, jakim budżetem dysponuje i co lubi.
Równie istotne jest określenie, jaki jest nasz produkt, czyli koncept marketingowy. Jego standard, funkcje, wielkość i historia. – Każdy obiekt ,aby odnieść sukces, musi mieć swoją „story". Być może taką, że w tym miejscu polował Piłsudski, a może jest to najstarsza fabryka w mieście? – przekonywał Pieniążek. – Ale również, jaka jest jego przewaga konkurencyjna. Nawet, jeśli nasz obiekt pojawi się w próżni, to może powtórzyć się przypadek Mazur, gdzie w ciągu 10 - 12 lat nastąpił wysyp hoteli i teraz trwa walka o gości – mówił prelegent.
Następnym krokiem jest zastanowienie się nad lokalizacją: co gość odnajdzie w niej atrakcyjnego, czy jest spójna z wizją naszego obiektu, a może do niej nie pasuje. – Każdy z nas może wymienić przykłady obiektów będących w sprzeczności z otoczeniem i wiemy, jak to się również ujemnie odbija na całym biznesie – przekonywał Pieniążek, zaznaczając, że znaczenie mają też plany inwestycyjne w najbliższym otoczeniu hotelu.