- Spośród 10,5 tysiąca wszystkich obiektów noclegowych w Polsce, ponad 2,5 tysiąca stanowią hotele. Ta liczba stale rośnie, a rząd będzie robił wszystko, by temu sprzyjać - zadeklarował Witold Bańka, minister sportu i turystyki, podczas inauguracji konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2016 w warszawskim hotelu Sofitel Victoria.
Spotkanie zgromadziło ponad 400 przedstawicieli branży z kraju i świata, w tym decydentów największych sieci. – To najbardziej prestiżowa konferencja z Europie Środkowo-Wschodniej – ocenił szef resortu turystyki.
Dom polskich marek w przyszłym roku
- Tylko w lipcu i sierpniu 2016 roku z obiektów noclegowych w naszym kraju skorzystało 7 milionów osób, z czego 1,5 miliona turystów zagranicznych – mówił podczas inauguracji imprezy minister Bańka. – To oznacza 11-procentowy wzrost rok do roku i 22-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem sprzed dwóch lat. Coraz bardziej interesują się nami cudzoziemcy, ale rośnie też popyt wewnętrzny. Pilotażowa, ogólnopolska akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny", do której przyłączyły się też hotele, odniosła sukces i pragniemy, żeby stała się naszą nową, turystyczną tradycją – zadeklarował Bańka.
- Ta akcja była testem dla koncepcji budowy Domu Polskiego Turystycznych Marek Terytorialnych, która jest czymś więcej niż tylko pomysłem na turystykę, bo operacją gospodarczą – podjął temat Dawid Lasek, podsekretarz stanu odpowiedzialny w resorcie za turystykę. Podkreślił, że stworzenie Domu pozwoli zapobiec sytuacji, w której po ustabilizowaniu się sytuacji politycznej, na której Polska teraz korzysta, nastąpi odpływ turystów z kraju do wcześniejszych, lubianych kurortów zagranicznych. Sprawi też, że nasze marki i produkty turystyczne będą dobrze rozpoznawalne i uznawane na świecie jako atrakcyjne, tak jak to ma miejsce teraz w przypadku innych krajów jak Turcja, Tunezja, Egipt. Projekt ma się skrystalizować w przyszłym roku.
Co słychać w wielkim świecie?
Pierwsza debata konferencji zgromadziła przedstawicieli hotelowych gigantów: IHG, Marriott International, Hilton Worldwide, Louvre Hotels Groups i Orbis SA. Rozmawiano m.in. o kierunkach zmian w światowym hotelarstwie.