Betlej: Im mniej wiadomo o touroperatorze, tym większe ryzyko

Przykład bankructwa Thomasa Cooka jeszcze raz dobitnie pokazał, jak mści się brak przejrzystości w biznesie turystycznym. Tym razem zemścił się na tych, którzy nie zwracali uwagi, że ich partner handlowy ukrywa wyniki – pisze ekspert

Publikacja: 11.10.2019 00:56

Betlej: Im mniej wiadomo o touroperatorze, tym większe ryzyko

Foto: AFP

Temat upadku drugiego największego koncernu turystycznego w Europie, mimo że miał miejsce już prawie trzy tygodnie temu, nadal jest obecny w europejskich mediach. Zaskoczeniem dla medialnych i biznesowych weteranów branży stała się skala problemów, długów i niezapłaconych faktur, które zostawił po sobie touroperator. Europejska branża z nieznanych powodów traktowała Thomasa Cooka jako synonim trwałości i stabilności w turystyce i nie dawała posłuchu wielu dość jednoznacznym opiniom spoza branży, że to touroperator o bardzo mizernej kondycji finansowej – prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata Andrzej Betlej wraca w swoim cotygodniowym materiale do pytania, dlaczego branża turystyczna nie reagowała na tę sytuację (czytaj też: "Betlej: Polscy touroperatorzy w lepszej kondycji, lecz na gorszej pozycji").

Pozostało jeszcze 92% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"