BlaBlaCar chce do Ameryki Południowej

Serwis pozyskał właśnie 200 milionów dolarów na nowe inwestycje, zapowiada wchodzenie na kolejne rynki

Aktualizacja: 18.09.2015 13:03 Publikacja: 18.09.2015 08:42

BlaBlaCar chce do Ameryki Południowej

Foto: Materiały reklamowe

Serwis, którego działalność polega na kojarzeniu ludzi, którzy mają puste miejsca w samochodach z pasażerami, ma ponad 20 mln użytkowników w 19 krajach. Taka forma podróżowania pozwala dzielić koszty podróży i tym samym oszczędzać zarówno kierowcom, jak i ich pasażerom – podstawa nowej ekonomii współdzielenia.

- Udało nam się wspólnie rozwinąć unikatową aktywność opartą na wymianie między naszymi użytkownikami. Pozyskane właśnie finansowanie umożliwi nam w nadchodzących latach dalsze uwalnianie potencjału tkwiącego we współdzieleniu się niewykorzystanymi dotąd zasobami - mówi Frédéric Mazzella założyciel i prezes BlaBlaCar.

Firma pozyskała 100 mln dolarów w lipcu 2014 roku, co pozwoliło BlaBlaCar zadebiutować w siedmiu krajach, w tym na trzech rynkach wschodzących: w Turcji, Indiach i Meksyku. Środki wykorzystano również na akwizycje trzech podobnych serwisów - w Meksyku, Europie Środkowej oraz w Niemczech, gdzie przedmiotem transakcji była ówcześnie druga największa platforma wspólnych przejazdów na świecie - carpooling.com.

Nowe środki BlaBlaCar wykorzysta na rozwój i dalszą ekspansję. W planach jest m.in. uruchomienie usługi w Azji, Brazylii i innych krajach Ameryki Łacińskiej.

- Stworzyliśmy nowy, bardzo efektywny sposób podróżowania, który zdobywa popularność już na trzech kontynentach. Każdego kwartału korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli przyspieszyć nasz rozwój zarówno w krajach, gdzie już funkcjonujemy, jak i na nowych rynkach, kontynuując budowę największej społeczności wspólnych przejazdów na świecie - mówi Nicolas Brusson, współzałożyciel i szef operacyjny BlaBlaCar.

Do zarządu firmy dołączył Jeff Horing, dyrektor zarządzający Insight Venture Partners. - Serwisowi BlaBlaCar udało się bardzo szybko zbudować unikalną usługę i wyskalować ją globalnie. Nieczęsto można spotkać firmę, której usługi cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem użytkowników w momencie, gdy tak naprawdę dopiero rozpoczyna swoją światową przygodę – mówi w komunikacie Höring.

Serwis BlaBlaCar został założony w 2006 r. Obecnie działa w krajach Beneluksu, Chorwacji, Francji, w Indiach, Meksyku, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Serbii, Hiszpanii, Turcji, na Ukrainie, na Węgrzech, we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii. W Polsce BlaBlaCar rozpoczął działalność w październiku 2012 roku.

Serwis, którego działalność polega na kojarzeniu ludzi, którzy mają puste miejsca w samochodach z pasażerami, ma ponad 20 mln użytkowników w 19 krajach. Taka forma podróżowania pozwala dzielić koszty podróży i tym samym oszczędzać zarówno kierowcom, jak i ich pasażerom – podstawa nowej ekonomii współdzielenia.

- Udało nam się wspólnie rozwinąć unikatową aktywność opartą na wymianie między naszymi użytkownikami. Pozyskane właśnie finansowanie umożliwi nam w nadchodzących latach dalsze uwalnianie potencjału tkwiącego we współdzieleniu się niewykorzystanymi dotąd zasobami - mówi Frédéric Mazzella założyciel i prezes BlaBlaCar.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina