Przychody na pokój zwiększyły się ze 117 złotych 30 groszy do 140 złotych 70 groszy, natomiast ubiegłoroczna frekwencja na poziomie 56,1 procent urosła do 65,5 procent. Wskaźnik EBITDA wyniósł 143,1 mln złotych, co oznacza wzrost o 23,2 procent (w ujęciu rok do roku). Zysk przed opodatkowaniem powiększył się o 34,7 procent. W rezultacie zysk netto spółki wyniósł 53,3 mln złotych.
Orbis, który na początku stycznia sfinalizował z Accorem transakcje przejęcia należących do francuskiego koncernu 38 hoteli w Europie Środkowej, zwiększył przychody ze sprzedaży we wszystkich segmentach. Największy wzrost (11,7 procent) przyniosły jednak hotele średniej i wyższej kategorii. Hotele ekonomiczne dały natomiast wzrost przychodów w wysokości 7,2 procent. Zwiększył się także przychód ze sprzedaży w przejętych hotelach za granicą: np. w Czechach o 11 procent, co przyniosło dodatkowe 4,8 mln złotych, a na Węgrzech o 9,8 procent. Hotele Orbisu działają aktualnie w 9 krajach, a możliwość dalszego rozwoju sieci jest w kolejnych 7 krajach regionu.
Spółka inwestuje w rozwój i usprawnienie działania sieci: w tym roku nakłady inwestycyjne mogą sięgnąć 150 mln złotych. W budowie jest hotel ibis w Gdańsku, Mercure w Krakowie, a projektowany jest ibis Styles w Szczecinie. Modernizowany jest Novotel w Warszawie (dawny hotel Forum), zmieniono także marki hoteli Orbis Gdynia, Orbis Posejdon Gdańsk i Orbis Magura Bielsko-Biała na Mercure (dwa pierwsze) i ibis Styles (ten ostatni).
Pierwsza połowa roku przyniosła także zmianę struktury finansowania: Orbis z sukcesem wyemitował 300 mln złotych obligacji z bardzo niską marżą. Spółka analizuje i rozważa potencjalne odkupienie hoteli, które działają w oparciu o aktualne umowy leasingowe. Planuje także dalszy rozwój sieci poprzez nowe projekty i zakupy.
- Obecnie w naszych planach jest otwarcie 13 hoteli w ciągu najbliższych 2 lat w ramach kontraktów franczyzowych i o zarządzanie. Na bieżąco monitorujemy i analizujemy sytuację w całym regionie, gdzie koncentrujemy się głównie na najlepszych lokalizacjach w centrach miast. Interesują nas potencjalne projekty hotelowe, które mogą przyczynić się do wzrostu wartości spółki – powiedział "Rzeczpospolitej" prezes Orbisu Gilles Clavie.