Wzrasta obłożenie hoteli Orbisu w Polsce

Wypełnienie obiektów Orbisu w roku 2014 wyniesie około 60 procent - przewidują władze spółki. W przyszłym roku może być jeszcze większe

Publikacja: 29.10.2014 09:06

Wzrasta obłożenie hoteli Orbisu w Polsce

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

? Frekwencja w naszych hotelach zwiększa się z roku na rok. Mimo że mamy rok zwykły, czyli bez prezydencji, mistrzostw Europy, czy takich imprez jak kongres klimatyczny. Spodziewamy się, że będzie oscylowała wokół 60 procent – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ireneusz Węgłowski, prezes Orbisu.

Obłożenie hoteli Orbisu rośnie nieprzerwanie od 2012 roku. Spółka cały czas chce jednak zwiększać ten wskaźnik. Węgłowski przewiduje, że w przyszłym roku może być nieco wyższy niż w 2014 roku, dodaje jednak, że dużo zależy od sytuacji gospodarczej. Jeśli nie wydarzy się nic, co spowolniłoby wzrost PKB, Orbis powinien osiągnąć swój cel.

W okresie od stycznia do września Orbis zanotował średnią frekwencję na poziomie 61,5 procent. Był to wynik o 1,7 punktu procentowego lepszy niż w tym samym okresie 2013 roku. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku średnia cena za pokój wyniosła 208,7 złotego (wzrost o 0,7 procent), a przychód na dostępny pokój ? 128,4 złotego (wzrost o 3,5 procent).

W strukturze Orbisu działa 68 hoteli, z czego 52 własne, 12 franczyzowych, 3 w zarządzaniu i 1 w dzierżawie. Spółka największe przychody notuje w Warszawie, Gdańsku i Krakowie. To miasta, w których znajduje się najwięcej hoteli Orbisu.

? Gdybyśmy wzięli pod uwagę wzrost przychodów w stosunku do roku ubiegłego, to wyróżniają się Poznań i Katowice. To miasta, w których nasze hotele notują największy przyrost frekwencji, średnich cen i w związku z tym również przychodów. Segment hoteli ekonomicznych notuje również przyrosty i to nas cieszy – dodaje Węgłowski.

? Frekwencja w naszych hotelach zwiększa się z roku na rok. Mimo że mamy rok zwykły, czyli bez prezydencji, mistrzostw Europy, czy takich imprez jak kongres klimatyczny. Spodziewamy się, że będzie oscylowała wokół 60 procent – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ireneusz Węgłowski, prezes Orbisu.

Obłożenie hoteli Orbisu rośnie nieprzerwanie od 2012 roku. Spółka cały czas chce jednak zwiększać ten wskaźnik. Węgłowski przewiduje, że w przyszłym roku może być nieco wyższy niż w 2014 roku, dodaje jednak, że dużo zależy od sytuacji gospodarczej. Jeśli nie wydarzy się nic, co spowolniłoby wzrost PKB, Orbis powinien osiągnąć swój cel.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą