Orbis zarobił w pierwszej połowie 2014 roku o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej

Orbis wypracował w pierwszej połowie 2014 roku 322,8 mln złotych przychodów i osiągnął 26,3 mln złotych zysku netto, tj. o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 85,1 mln złotych

Publikacja: 26.08.2014 11:41

Orbis zarobił w pierwszej połowie 2014 roku o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Na dobre wyniki Orbisu zapracowała poprawa sytuacji gospodarczej. We wszystkich hotelach grupy zwiększył się popyt na imprezy organizowane dla firm. Przybyło także klientów biznesowych. Z drugiej strony, wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Mimo to, przychód na jeden pokój wzrósł o 3 procent.

- Odnotowaliśmy znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych -  powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie, podsumowując wyniki półrocza.

Orbis systematycznie rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 roku Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze 3 marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokojów) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokojów) powita pierwszych gości już 1 września.

Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. Budowę hotelu Mercure w Krakowie. Spółka podpisała już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czeka na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować projekt. Zarząd Orbisu potwierdza strategiczny cel, jakim jest kontynuacja budowy takiego portfela hoteli, który wzmocni pozycję firmy jako lidera na rynku hotelowym w Polsce i w krajach bałtyckich.

W ramach tych działań znaczącą rolę odgrywa podniesienie standardu istniejących obiektów. W pierwszym półroczu spółka przeznaczyła na projekty modernizacyjne 42,5 mln złotych. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w 1 hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu.

Grupa Hotelowa Orbis to obecnie największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11,6 tys. pokojów w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 4 hotelach w krajach bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor.

Na dobre wyniki Orbisu zapracowała poprawa sytuacji gospodarczej. We wszystkich hotelach grupy zwiększył się popyt na imprezy organizowane dla firm. Przybyło także klientów biznesowych. Z drugiej strony, wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Mimo to, przychód na jeden pokój wzrósł o 3 procent.

- Odnotowaliśmy znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych -  powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie, podsumowując wyniki półrocza.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał