Orbis zarobił w pierwszej połowie 2014 roku o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej

Orbis wypracował w pierwszej połowie 2014 roku 322,8 mln złotych przychodów i osiągnął 26,3 mln złotych zysku netto, tj. o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 85,1 mln złotych

Publikacja: 26.08.2014 11:41

Orbis zarobił w pierwszej połowie 2014 roku o prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Na dobre wyniki Orbisu zapracowała poprawa sytuacji gospodarczej. We wszystkich hotelach grupy zwiększył się popyt na imprezy organizowane dla firm. Przybyło także klientów biznesowych. Z drugiej strony, wystąpił nieznaczny spadek popytu ze strony turystów, co szczególnie odczuły hotele ekonomiczne. Mimo to, przychód na jeden pokój wzrósł o 3 procent.

- Odnotowaliśmy znaczną poprawę wyników we wszystkich obszarach swojej działalności. Liczę, że dobra kondycja polskiej gospodarki utrzyma się w kolejnych miesiącach i sprzyjać będzie realizacji naszych planów rozwojowych -  powiedział prezes Orbisu Gilles Clavie, podsumowując wyniki półrocza.

Orbis systematycznie rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 roku Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze 3 marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokojów) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokojów) powita pierwszych gości już 1 września.

Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. Budowę hotelu Mercure w Krakowie. Spółka podpisała już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czeka na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować projekt. Zarząd Orbisu potwierdza strategiczny cel, jakim jest kontynuacja budowy takiego portfela hoteli, który wzmocni pozycję firmy jako lidera na rynku hotelowym w Polsce i w krajach bałtyckich.

W ramach tych działań znaczącą rolę odgrywa podniesienie standardu istniejących obiektów. W pierwszym półroczu spółka przeznaczyła na projekty modernizacyjne 42,5 mln złotych. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w 1 hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu.

Grupa Hotelowa Orbis to obecnie największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11,6 tys. pokojów w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 4 hotelach w krajach bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń