Do Pekinu tylko z doświadczonym pilotem

Władze chińskie poprosiły linie lotnicze, latające do Pekinu, by kierowały tam doświadczonych pilotów, potrafiących lądować przy ograniczonej widoczności

Publikacja: 13.12.2013 14:49

Do Pekinu tylko z doświadczonym pilotem

Foto: AFP

Od 1 stycznia piloci latający z 10 największych krajowych lotnisk do stolicy Chin muszą być wyszkoleni w używaniu radiowego systemu nawigacji ILS, wspomagającego lądowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Są bowiem dni, kiedy smog nad miastem ogranicza widoczność do ok. 400 metrów - podał "China Daily" za urzędem lotnictwa cywilnego CAAC.

- To część działań podjętych ostatnio przez administrację państwa dla zwiększenia terminowości lotów - dziennik cytuje urzędnika lotniczego.

Mimo zainwestowania miliardów dolarów w nowe lotniska i nowoczesne samoloty zachodniej produkcji, Chiny cierpią na chroniczny problem opóźnionych lotów, po części z powodu gwałtownie zmieniającej się pogody, a po części na skutek surowego kontrolowania przestrzeni powietrznej przez wojsko.

Chińskie środki przekazu często informują o incydentach na lotniskach, gdy dochodzi do ataków na pracowników linii lotniczych albo do szturmowania samolotów w reakcji na opóźnienie lotu i złą obsługę, aż w końcu rząd zażądał od przewoźników i lotnisk rozwiązania tego problemu.

W ostatnich latach dodatkowym czynnikiem opóźnień w transporcie lotniczym stał się smog, zwłaszcza w Pekinie, ale także w innych częściach kraju, np. w centrum międzynarodowego biznesu, Szanghaju.

- Biorąc pod uwagę, że niedawny smog i zamglenie spowodowaly liczne kłopoty w transporcie powietrznym we wschodnich i południowych regionach władze uznały za  niezbędne zażądanie od pilotów, by zwiększyli swe kwalifikacje w zakresie lądowania przy zlej widoczności - stwierdził profesor Chińskiego Uniwersytetu Lotnictwa Cywilnego Ouyang Jie. Dziennik dodał, że tylko kilka lotnisk w Chinach jest wyposażonych w ILS.

Oficjalne media naraziły się ostatnio na krytykę za twierdzenie, że smog ma pewne zalety, bo utrudni użycie rakiet zdalnie sterowanych i może pobudzić popczucie humoru Chińczyków.

Od 1 stycznia piloci latający z 10 największych krajowych lotnisk do stolicy Chin muszą być wyszkoleni w używaniu radiowego systemu nawigacji ILS, wspomagającego lądowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Są bowiem dni, kiedy smog nad miastem ogranicza widoczność do ok. 400 metrów - podał "China Daily" za urzędem lotnictwa cywilnego CAAC.

- To część działań podjętych ostatnio przez administrację państwa dla zwiększenia terminowości lotów - dziennik cytuje urzędnika lotniczego.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej