Do Pekinu tylko z doświadczonym pilotem

Władze chińskie poprosiły linie lotnicze, latające do Pekinu, by kierowały tam doświadczonych pilotów, potrafiących lądować przy ograniczonej widoczności

Publikacja: 13.12.2013 14:49

Do Pekinu tylko z doświadczonym pilotem

Foto: AFP

Od 1 stycznia piloci latający z 10 największych krajowych lotnisk do stolicy Chin muszą być wyszkoleni w używaniu radiowego systemu nawigacji ILS, wspomagającego lądowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Są bowiem dni, kiedy smog nad miastem ogranicza widoczność do ok. 400 metrów - podał "China Daily" za urzędem lotnictwa cywilnego CAAC.

- To część działań podjętych ostatnio przez administrację państwa dla zwiększenia terminowości lotów - dziennik cytuje urzędnika lotniczego.

Mimo zainwestowania miliardów dolarów w nowe lotniska i nowoczesne samoloty zachodniej produkcji, Chiny cierpią na chroniczny problem opóźnionych lotów, po części z powodu gwałtownie zmieniającej się pogody, a po części na skutek surowego kontrolowania przestrzeni powietrznej przez wojsko.

Chińskie środki przekazu często informują o incydentach na lotniskach, gdy dochodzi do ataków na pracowników linii lotniczych albo do szturmowania samolotów w reakcji na opóźnienie lotu i złą obsługę, aż w końcu rząd zażądał od przewoźników i lotnisk rozwiązania tego problemu.

W ostatnich latach dodatkowym czynnikiem opóźnień w transporcie lotniczym stał się smog, zwłaszcza w Pekinie, ale także w innych częściach kraju, np. w centrum międzynarodowego biznesu, Szanghaju.

- Biorąc pod uwagę, że niedawny smog i zamglenie spowodowaly liczne kłopoty w transporcie powietrznym we wschodnich i południowych regionach władze uznały za  niezbędne zażądanie od pilotów, by zwiększyli swe kwalifikacje w zakresie lądowania przy zlej widoczności - stwierdził profesor Chińskiego Uniwersytetu Lotnictwa Cywilnego Ouyang Jie. Dziennik dodał, że tylko kilka lotnisk w Chinach jest wyposażonych w ILS.

Oficjalne media naraziły się ostatnio na krytykę za twierdzenie, że smog ma pewne zalety, bo utrudni użycie rakiet zdalnie sterowanych i może pobudzić popczucie humoru Chińczyków.

Od 1 stycznia piloci latający z 10 największych krajowych lotnisk do stolicy Chin muszą być wyszkoleni w używaniu radiowego systemu nawigacji ILS, wspomagającego lądowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Są bowiem dni, kiedy smog nad miastem ogranicza widoczność do ok. 400 metrów - podał "China Daily" za urzędem lotnictwa cywilnego CAAC.

- To część działań podjętych ostatnio przez administrację państwa dla zwiększenia terminowości lotów - dziennik cytuje urzędnika lotniczego.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży