Lufthansa szykuje się do dużych zakupów

Niemiecka linia lotnicza zamówi w tym tygodniu kilkadziesiąt samolotów dalekiego zasięgu, dzieląc zamówienie między Boeinga i Airbusa

Publikacja: 15.09.2013 15:58

Lufthansa szykuje się do dużych zakupów

Foto: Bloomberg

Rada nadzorcza Lufthansy zbierze się 18 września, aby ostatecznie zatwierdzić zamówienie za ponad 10 mld dolarów. — Prowadzimy intensywne negocjacje z producentami o zamówieniu odrzutowców dalekiego zasięgu - mówi rzecznik przewoźnika. - Nie zapadła żadna decyzja. Gdy zostanie podjęta, zarząd przekarze sprawę radzie nadzorczej.

Airbus i Boeing odmówiły wypowiedzi w tej sprawie. Oczekuje się jednak złożenia zamówienia na około 50 maszyn. Pierwszy raz niemiecki przewoźnik zgłosi publicznie chęć kupna przerobionej wersji B777 na 406 miejsc, nazywanej wstępnie B777-9X, popularnie 777X, której produkcja ma zacząć się w tym roku. Samolot z nowymi silnikami i skrzydłami zacząłby latać z pasażerami pod koniec dekady.

Niemcy mają także kupić 20 - 25 mniejszych A350 Airbusa, na 314 miejsc, którego początek eksploatacji jest przewidywany na II półrocze 2014 roku. Ponieważ większość terminów dostaw jest już zarezerwowana, Niemcy kupią najnowsze wersje, np. B787-10, B777-9X czy A350-1000. Nowe maszyny zastąpią 22 B747-400 i ponad 20 A340.

W marcu Lufthansa zatwierdziła kupno 108 mniejszych samolotów, w tym 100 z rodziny A320. Przedstawiciel kierownictwa powiedział w kwietniu, że linia rozważy kupno kilkudziesięciu samolotów szerokokadłubowych, niekoniecznie w jednym zamówieniu. Przewoźnik wyraził zainteresowanie dreamlinerem mimo niedawnych problemów technicznych tej maszyny.

Grupa Lufthansa, w której są też Austrian i Swiss, ma opinię klienta, który przygotowuje wyczerpującą analizę techniczną przed zakupem maszyn, jest więc uważana za najważniejszego klienta dla Airbusa i Boeinga w ich rywalizacji o przewagę na rynku.

Ten największy w Europie przewoźnik chce unowocześnić bogatą flotę mającą też wysłużone A340 i B767. Sama Lufthansa zamówiła pięć B777 w wersji cargo (z dostawą pierwszego w październiku), ale nie korzysta z wersji pasażerskiej, Austriacy mają takie samoloty, Swiss zamówił sześć.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem