Wkrótce dołączą do niego Avianca Brazil, ekwadorski AeroGal, a w połowie tego roku tajwańska linia Eva Air. Nie jest wykluczone, że Star Alliance powróci również do negocjacji z Air India oraz którymś z przewoźników meksykańskich, gdzie już są dwie linie chętne do współpracy, „hybrydowy" Interjet oraz Volaris.

Brazylijczycy z TAM, razem z chiliskim LAN stworzyli linię LATAM. W połowie przyszłego roku wejdzie ona do Oneworld, sojuszu w którym liderem jest British Airways.

Nie wiadomo co zrobią US Airways i American Airlines, które w sierpniu mają się ostatecznie połączyć. US Airways jest członkiem Stara, a American - Oneworlda. Przedstawiciele linii twierdzą, że każdy przewoźnik pozostanie w swoim sojuszu. Takie rozwiązanie jednak wydaje się mało prawdopodobne, bo zarząd linii ma być wspólny, każdy z sojuszy ma swoją strategię, a konkurencja między nimi bardzo ostra. W sytuacji, kiedy do Stara należy jeszcze inna duża linia amerykańska - połączone United i Continental. nie byłoby niczym dziwnym, gdyby US Aiwarys jednak zdecydował się przejść do Oneworlda.

Star nie jest w stanie pozyskać żadnego członka z Rosji , w przeszłości próbował już negocjować z Aerofłotem, który wybrał Skyteam i S7, który także jest w Oneworld. Przedstawiciele Stara nie ukrywają, że cały czas szukają na tym rynku partnera, ale mają kłopoty ze znalezieniem linii, która spełniałaby wyśrubowane kryteria tego sojuszu. Jakie są korzyści z posiadania w gronie członków sojuszu linii rosyjskiej doskonale widać po rozwoju czeskich CSA, które otwierają kolejne połączenia z Pragi do Rosji i latają z pełnymi samolotami.