Jak podaje we wtorkowym komunikacie, wskaźnik EBITDA wyniósł w ujęciu raportowanym 288 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc. Było to możliwe dzięki dobrym wynikom z działalności hotelowej odnotowywanym w dużych miastach, a także wpływom ze sprzedaży mało rentownych hoteli oraz aktywów niehotelowych.
Poprawę wyników operacyjnych Grupy Hotelowej Orbis potwierdza wzrost wskaźnika RevPAR (przychodu na pokój) do poziomu 116 zł, tj. o prawie 7 proc. w ujęciu porównawczym (bez wpływu sprzedanych hoteli i zdarzeń jednorazowych) oraz o ponad 10,1 proc. w ujęciu raportowanym.
Przychody segmentu hotelowego osiągnęły w 2011 roku poziom 695 mln zł, a wskaźnik EBITDA wzrósł do poziomu 283 mln zł. W ujęciu porównawczym EBITDA wyniosła 189 mln zł i wzrosła w porównaniu do roku poprzedniego o 11 proc.
"Świadczy to o silnym popycie oraz prawidłowym kierunku restrukturyzacji bazy hotelowej" – podkreśla spółka. W roku 2011 Orbis, który planuje skupić się wyłącznie na działalności hotelarskiej, kontynuował restrukturyzację poprzez sprzedaż udziałów w Orbis Casino oraz części przedsiębiorstwa Orbis Transport (zarządzanie flotą pojazdów) za 99 mln zł.
Pozbył się też hotelu Bristol w Warszawie, którym sam bezpośrednio nie zarządzał i byłego hotelu w Płocku (zamknięty w roku 2007) oraz nieruchomości w Tarnobrzegu. W 2011 sprzedawał też hotele o "niestrategicznym znaczeniu" dla spółki: w Krakowie (2), Szczecinie, Kaliszu i Kołobrzegu.