Tymczasem firma zaprezentowała elementy nowej strategii wizerunkowej ibisów dziennikarzom i przedstawicielom branży turystycznej. Strategia powstała na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę badającą opinię publiczną, Ipsos, na zlecenie ibisa w sześciu krajach*. Zdaniem 80 procent ankietowanych nowoczesny hotel jest „wyjątkowym miejscem spotkań, w którym wszyscy czują się mile widziani". 67 procent stwierdziła, że oczekuje „wygodnego noclegu" w połączeniu z możliwością zjedzenia czegoś dobrego i poznania nowych ludzi albo posłuchania muzyki na żywo. „Taka gama różnych możliwości w jednej lokalizacji jest ważna dla większości badanych" - czytamy w komunikacie. „Hotele ibis proponują ponadto innowacyjne i wielofunkcyjne przestrzenie, które zachęcają do nawiązywania kontaktów i interakcji pomiędzy gośćmi, podróżnymi i lokalnymi społecznościami".
79 procent respondentów przyznało też, że słuchanie muzyki ma kluczowe znaczenie w ich życiu. Co więcej, 53 procent badanych potwierdza, że w czasie podróży lubi odkrywać lokalne gatunki muzyki i miejscowych artystów. Idąc tym tropem AccorHotels zapowiada, że w tym roku przeprowadzi kampanię „ibis Music", realizowaną we współpracy z Sony Music Uk's 4th Floor Creative Group, Spotify i węgierski Sziget Festival. W jej ramach w hotelach ibisa w 17 krajach odbędzie się 44 koncertów. Spośród 88 artystów zostanie wybranych dziewięciu, którzy wystąpią w międzynarodowym finale - w strefie marki ibis na Sziget Festival 2019.
Podczas piątkowego spotkania w Poznaniu z dziennikarzami szefowa marketingu AccorHotels w Polsce Joanna Świerkosz wyjaśniała, jakie jeszcze wnioski wyciągnęła firma z badania - stały się one podstawą do oceniania rekrutowanych pracowników. Od teraz ibis zamierza zatrudniać pasjonatów. Jednym z wielu tego przykładów jest specjalistka od "guest experience" pięciu hoteli Ibis w Poznaniu, która prywatnie śpiewa w chórze, co „ułatwia wczuwanie się w sytuację innych, a zarazem potwierdza wizerunek Poznania, jako 'miasta chórów'".
- Mają porwać serducha naszych gości – tak kompetencje pracowników guest experience określała Świerkosz. - Zawsze, gdy używam zwrotu "guest experience" - dodaje - szukam dla niego jakiegoś polskiego odpowiednika. Niestety, nie znajduję, a dosłowne tłumaczenie: "doświadczenie gości" wydaje mi się nie odpowiadać zadaniom, które ci pracownicy wypełniają. Mają być najbliżej naszych klientów, współuczestniczyć w ich pasjach i zapewniać im ciągłą opiekę.
Szefowa marketingu zwracała też uwagę na zmiany organizacyjne, które w ostatnim czasie wprowadzono w hotelach, w tym przede wszystkim zminimalizowanie recepcji i przeniesienie jej funkcji do aplikacji mobilnych i do internetu. Nie oznacza to jednak odseparowania obsługi od osób, które korzystają z hotelowych usług. Wręcz przeciwnie, zdaniem Świerkosz wzajemne relacje są pogłębiane i kształtowane inaczej niż dotąd, a co więcej, rekrutacja pracowników nastawiona jest właśnie na takie cechy, jak otwartość na potrzeby innych i szeroko rozumiana gościnność.