Hotele ibis otwarte na pasje

Turyści widzą w hotelach „wyjątkowe miejsce spotkań", deklarują też, że słuchają muzyki i chętnie poznaliby w miejscach, które odwiedzają, lokalnych artystów. Dlatego Accor zamierza nadać nowy charakter swoim hotelom sieci ibis i zbliżyć się do oczekiwań gości

Publikacja: 08.04.2019 17:55

Koncertem Poli Rise organizatorzy imprezy podkreślili nowy pomysł na promocję ibisów

Koncertem Poli Rise organizatorzy imprezy podkreślili nowy pomysł na promocję ibisów

Foto: Materiały prasowe

Tymczasem firma zaprezentowała elementy nowej strategii wizerunkowej ibisów dziennikarzom i przedstawicielom branży turystycznej. Strategia powstała na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę badającą opinię publiczną, Ipsos, na zlecenie ibisa w sześciu krajach*. Zdaniem 80 procent ankietowanych nowoczesny hotel jest „wyjątkowym miejscem spotkań, w którym wszyscy czują się mile widziani". 67 procent stwierdziła, że oczekuje „wygodnego noclegu" w połączeniu z możliwością zjedzenia czegoś dobrego i poznania nowych ludzi albo posłuchania muzyki na żywo. „Taka gama różnych możliwości w jednej lokalizacji jest ważna dla większości badanych" - czytamy w komunikacie. „Hotele ibis proponują ponadto innowacyjne i wielofunkcyjne przestrzenie, które zachęcają do nawiązywania kontaktów i interakcji pomiędzy gośćmi, podróżnymi i lokalnymi społecznościami".

79 procent respondentów przyznało też, że słuchanie muzyki ma kluczowe znaczenie w ich życiu. Co więcej, 53 procent badanych potwierdza, że w czasie podróży lubi odkrywać lokalne gatunki muzyki i miejscowych artystów. Idąc tym tropem AccorHotels zapowiada, że w tym roku przeprowadzi kampanię „ibis Music", realizowaną we współpracy z Sony Music Uk's 4th Floor Creative Group, Spotify i węgierski Sziget Festival. W jej ramach w hotelach ibisa w 17 krajach odbędzie się 44 koncertów. Spośród 88 artystów zostanie wybranych dziewięciu, którzy wystąpią w międzynarodowym finale - w strefie marki ibis na Sziget Festival 2019.

Podczas piątkowego spotkania w Poznaniu z dziennikarzami szefowa marketingu AccorHotels w Polsce Joanna Świerkosz wyjaśniała, jakie jeszcze wnioski wyciągnęła firma z badania - stały się one podstawą do oceniania rekrutowanych pracowników. Od teraz ibis zamierza zatrudniać pasjonatów. Jednym z wielu tego przykładów jest specjalistka od "guest experience" pięciu hoteli Ibis w Poznaniu, która prywatnie śpiewa w chórze, co „ułatwia wczuwanie się w sytuację innych, a zarazem potwierdza wizerunek Poznania, jako 'miasta chórów'".

- Mają porwać serducha naszych gości – tak kompetencje pracowników guest experience określała Świerkosz. - Zawsze, gdy używam zwrotu "guest experience" - dodaje - szukam dla niego jakiegoś polskiego odpowiednika. Niestety, nie znajduję, a dosłowne tłumaczenie: "doświadczenie gości" wydaje mi się nie odpowiadać zadaniom, które ci pracownicy wypełniają. Mają być najbliżej naszych klientów, współuczestniczyć w ich pasjach i zapewniać im ciągłą opiekę.

Szefowa marketingu zwracała też uwagę na zmiany organizacyjne, które w ostatnim czasie wprowadzono w hotelach, w tym przede wszystkim zminimalizowanie recepcji i przeniesienie jej funkcji do aplikacji mobilnych i do internetu. Nie oznacza to jednak odseparowania obsługi od osób, które korzystają z hotelowych usług. Wręcz przeciwnie, zdaniem Świerkosz wzajemne relacje są pogłębiane i kształtowane inaczej niż dotąd, a co więcej, rekrutacja pracowników nastawiona jest właśnie na takie cechy, jak otwartość na potrzeby innych i szeroko rozumiana gościnność.

W trakcie poznańskiego spotkania przedstawiciele AccorHotels i Orbisu podkreślali, że tutaj nie mówi się już o „zasobach ludzkich", ale o talencie, pasji i o kulturze każdego z pracowników. Accor dąży, by zapewnić im zawodową satysfakcję . Firma już podczas rekrutacji rozpoznaje wartość każdego zatrudnianego przez ujawnienie jego zdolności. - Poszukujemy – mówili - ludzi, którzy nie tyle są fachowcami w hotelarstwie, ile pasjonatami w kontaktach międzyludzkich. Zauważali, jednocześnie, że gościnność to cecha zawodowa, a motywacją lub siłą napędową w pracy jest przyjemność czerpana z zadowolenia klientów.

*Badanie przeprowadzono we Francji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Singapurze i Australii, z uwzględnieniem reprezentatywnej próby populacji w każdym kraju.

Tymczasem firma zaprezentowała elementy nowej strategii wizerunkowej ibisów dziennikarzom i przedstawicielom branży turystycznej. Strategia powstała na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę badającą opinię publiczną, Ipsos, na zlecenie ibisa w sześciu krajach*. Zdaniem 80 procent ankietowanych nowoczesny hotel jest „wyjątkowym miejscem spotkań, w którym wszyscy czują się mile widziani". 67 procent stwierdziła, że oczekuje „wygodnego noclegu" w połączeniu z możliwością zjedzenia czegoś dobrego i poznania nowych ludzi albo posłuchania muzyki na żywo. „Taka gama różnych możliwości w jednej lokalizacji jest ważna dla większości badanych" - czytamy w komunikacie. „Hotele ibis proponują ponadto innowacyjne i wielofunkcyjne przestrzenie, które zachęcają do nawiązywania kontaktów i interakcji pomiędzy gośćmi, podróżnymi i lokalnymi społecznościami".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive