Betlej: TUI obniża wartość konkurentów

Prawdopodobnie plan ekspansji biura podróży TUI Poland zakłada odbieranie klientów konkurencyjnym biurom podróży. Dlatego wartość tych ostatnich będzie spadać – wskazuje ekspert

Publikacja: 02.12.2018 23:40

Betlej: TUI obniża wartość konkurentów

Foto: AFP

Miniony rok w turystyce wyjazdowej był nieudany dla branży turystycznej. Główną przyczyną był brak równowagi między podażą wyjazdów w biurach podróży a popytem na nie. To zaowocowało „nienormalnie niskimi cenami w szczycie sezonu, jak i ponadnormatywną liczbą niesprzedanych miejsc, zwłaszcza w okresie bezpośrednio przedwakacyjnym" - od omówienia sytuacji w ostatnim sezonie 2017/2018 rozpoczyna swój cotygodniowy materiał prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata Andrzej Betlej.

Zdaniem eksperta trzeba się zgodzić z opinią prezesa Itaki Mariusza Jańczuka, który na pierwszym miejscu przyczyny kłopotów stawia wielką przewagę ofert nad liczbą chętnych do ich zakupu, co zaostrzyło działanie biura podróży TUI Poland, które miało plan prowadzenia szczególnie intensywnej ekspansji.

Pozostało 95% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"