- Spodziewaliśmy się przekroczenia magicznej granicy 100 tysięcy turystów z Chin w tym roku, ale dane napływające z rynku napawają nas jeszcze większym optymizmem – mówi cytowany w komunikacie prasowym prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. - Przewidujemy, że do końca roku osiągniemy liczbę 130 tysięcy chińskich turystów. Polska Organizacja Turystyczna w przyszłym roku zwiększy swoją aktywność w Azji. Sprzyja temu zwiększanie siatki połączeń PLL LOT – dodaje.
Dwa lata temu, 25 listopada 2015 roku, otwarty został Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie.
POT przypomina też dane wykorzystania bazy noclegowej w Polsce za pierwsze trzy kwartały 2017 roku, które opublikował Główny Urząd Statystyczny. Od stycznia do września 2017 roku liczba gości z Chińskiej Republiki Ludowej (bez Hongkongu i Tajwanu) wyniosła 103 415, a liczba udzielonych im noclegów 168 466. Wzrost w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku wyniósł odpowiednio 67,6 i 60,9 procent.
Jak wynika z danych GUS, to właśnie turyści z Państwa Środka wydają w Polsce najwięcej pieniędzy - średnio ponad 7,8 tysiąca złotych. Danie o liczbie przyjazdów z Chińskiej Republiki Ludowej uzupełniają również wskaźniki dotyczące turystów z Hongkongu. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku przyjechało do Polski prawie 9 tysięcy osób z tego regionu, którym udzielono 15,5 tysiąca noclegów. W porównaniu z tym samym okresem 2016 roku to wzrost o odpowiednio 23,1 i 27,4 procent.
Od kilku lat na rynku azjatyckim, ze szczególnym uwzględnieniem Chin POT prowadzi również kampanie wizerunkowe i promocyjne skierowane do zarówno tamtejszych touroperatorów, mediów i blogerów, jak i zwykłych turystów w wieku 30+ pochodzących z dużych miast. W promocji POT wykorzystuje wszelkie środki marketingowe - telewizję, internet, prasę, reklamę wielkoformatową, warsztaty oraz podróże studyjne.