Rośnie rola internetu w turystyce

Już 56 procent podróży Europejczyków organizowanych jest za pośrednictwem internetu - wynika z badania Oxford Economics przeprowadzonego na zlecenie Google'a

Aktualizacja: 09.11.2017 07:33 Publikacja: 09.11.2017 06:30

Rośnie rola internetu w turystyce

Foto: Pixabay

Jak wynika z badania Oxford Economics dla Google'a, choć w niektórych krajach nadal istnieją duże obawy przed dokonywaniem rezerwacji on-line, to coraz częściej internet traktowany jest przez podróżnych jako zaufane źródło informacji, a przez przedsiębiorców - jako źródło klientów.

Informacjom znalezionym w sieci ufa bowiem 63 procent badanych. 34 procent ankietowanych przywiązuje wagę do opinii i ocen innych podróżnych, 17 procent czerpie wiedzę ze stron usługodawców, a 12 procent - z mediów społecznościowych. Dla porównania, własne doświadczenia są podstawowym źródłem wiedzy dla 33 procent badanych, a rekomendacje znajomych i rodziny - dla 51 procent. Dla 9 procent ankietowanych najlepszym źródłem wiedzy są przewodniki i magazyny turystyczne, dla 11 procent - gazety, telewizja i radio, a dla 13 procent - touroperatorzy i agenci. Wśród najczęściej wyszukiwanych w internecie danych znajdują się te o ofercie hotelowej, możliwościach dojazdu i atrakcjach kulturalnych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"