HRS chce być najlepszy w smartfonach turystów

Zameldowanie i wymeldowanie oraz płatność przez aplikację zainstalowaną w smartfonie, to pomysł portalu rezerwacyjnego HRS na wybicie się z tłumu internetowych agencji turystycznych

Publikacja: 02.11.2016 07:22

fot. microsoft.com

fot. microsoft.com

Foto: Materiały promocyjne

Jak podaje koncern, wystarczy zainstalować na telefonie odpowiednią aplikację i wpisać do niej dane karty kredytowej, by móc płacić smartfonem za pobyt w wybranych hotelach oferowanych przez portal. Rachunek przesyłany jest wówczas mejlowo. Obiekty, które przystąpiły do programu, pozwalają też na elektroniczne meldowanie i wymeldowywanie. W systemie są oznaczone jako „smarthotel".

Podobne rozwiązania istnieją w turystyce od dawna, stosowane są jednak przede wszystkim przez linie lotnicze. Według Google'a z odprawy przez telefon korzysta 6 na 10 pasażerów. Tymczasem hotelarze nie są tak skorzy do wdrażania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Według niemieckiego Urzędu Statystycznego 59 procent gestorów baz noclegowych twierdzi, że nie ma czasu zajmować się cyfryzacją, a 43 procent obawia się wysokich kosztów tego procesu.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"