Ostatnie podejście Air Berlina

Samolotami drugiego co do wielkości niemieckiego przewoźnika lata już Lufthansa, a główny inwestor — linie Etihad z Abu Zabi, który już kilkakrotnie dostarczał środków na przetrwanie - sygnalizuje, że więcej pieniędzy już nie będzie

Publikacja: 27.10.2016 08:16

Ostatnie podejście Air Berlina

Foto: Bloomberg

Spekulowano nawet, że Lufthansa otrzymała od Etihadu ofertę przejęcia Air Berlina w zamian za możliwość odkupienia od niego części udziałów w Alitalii. Ale i sama Lufthansa, i Arabowie zdementowali te informacje.

Jeśli nie uda się obecna restrukturyzacja, w której Air Berlin ma wyciąć wszystkie wydatki „do kości", przyszłość przewoźnika jest pod wielkim znakiem zapytania. W pierwszej połowie tego roku Air Berlin miał stratę w wysokości 271 mln euro przy przychodach sięgających 1,71 mld euro. Za cały ubiegły rok - było prawie pół miliarda euro na minusie. W ramach kolejnej restrukturyzacji Air Berlin zdecydował się przekazać Lufthansie do wykorzystania w Eurowings 40 samolotów A320 razem z załogami, czyli jedną trzecią swojej floty. Wspomina się także o włączeniu pozostałej floty Air Berlina do wakacyjnej linii TUfFly, ale protestują załogi obydwóch przewoźników. Zresztą TUIfly także próbował się wcześniej połączyć z Lufthansą i z Air Berlinem, ale sprzeciwiły się temu związki zawodowe Ver.di.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni