Przewoźnik z tego kraju miał zakaz latania do 28 krajów Europy od 2011 r. — Wszystkie samoloty Air Madagaskar mogą latać nad europejskim niebem — oświadczył na konferencji prasowej w Antananarivo, dyrektor generalny centralnego urzędu lotnictwa, James Andrianalisoa.

Sam przewoźnik poinformował, że usunięcie go z czarnej listy pozwoli mu podjąć poszukiwania strategicznego partnera. Rząd Madagaskaru ma w nim bezpośrednio 90 procent udziałów, a poprzez przedsiębiorstwa państwowe jeszcze ponad 8 procent. Air France ma 0,2 procent, a pracownicy i inne osoby fizyczne 0,12 procent udziałów.

Linia ma 11 samolotów i zatrudnia 2 tysiące ludzi, obsługuje 14 miast na wyspie i 13 za granicą. Dzięki niej rozwija się turystyka.

Zamach stanu w 2009 r. na Madagaskarze odstraszył zagranicznych inwestorów i zmniejszył pomoc, pogarszając stan gospodarki. Wybory powszechne pod koniec 2013 r. odblokowały nieco pomoc zagraniczną, ale nowy rząd ma trudności z wprowadzeniem reform gospodarczych.