Biuro podróży zapłaci za zmianę wylotu

Dziewięć tysięcy złotych odszkodowania i dwa tysiące zadośćuczynienia zapłaci turystce biuro podróży, które nie powiadomiło jej o zmianie godziny wylotu samolotu

Publikacja: 15.02.2016 23:33

Biuro podróży zapłaci za zmianę wylotu

Foto: Bloomberg

Kobieta wykupiła w biurze podróży dwutygodniową wycieczkę do Hiszpanii od 1 do 15 lipca dla siebie, męża i córki. Zapłaciła ponad 13,6 tysiąca złotych. W umowie jako datę wylotu wskazano 1 lipca godz. 13.13.

Jak zeznała turystka, wiedziała ona, że godzina wylotu może być zmieniona. Zapoznawszy się z umową, ogólnymi warunkami uczestnictwa i broszurą informacyjną, uznała, że organizator wycieczki będzie informował uczestników o każdej zmianie warunków umowy. Na kilka dni przez wylotem odwiedziła jednak biuro podróży, aby się upewnić, czy wycieczka odbędzie się zgodnie z planem. Nie dostała od pracownika biura żadnych informacji o zmianie godziny wylotu. Agent zajęty obsługiwaniem innych klientów zapewnił ją, że zostanie poinformowana o ewentualnych zmianach godzin wylotu najpóźniej na 48 godzin przed wylotem.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10