Według informacji refund.me tego lata najwięcej pasażerów skarżyło się na hiszpański Vueling, tanią linię należącą do grupy IAG, w skład której wchodzą jeszcze British Airways, Iberia i irlandzki Aer Lingus.
Spośród wniosków o odszkodowanie dotyczących 151 linii lotniczych na całym świecie, jakie otrzymała w czasie tegorocznych wakacji (od czerwca do września) refund.me, aż 13 procent dotyczyło usług Vuelinga.
Linia lata m.in na trasie Barcelona - Warszawa i pierwszą rzeczą, która rzuca się polskiemu pasażerowi w oczy, są brudne samoloty. Ale w samym International Airlines Group przewoźnik jest uznawany za bardzo cenny nabytek.
Drugie miejsce na liście refund.me zajął - również tani - brytyjski easyJet (8 procent wszystkich skarg), a następne: Air France (3,5 procent) i British Airways (3 procent).
W Polsce skargi pasażerów rozkładają się zupełnie inaczej. Najwięcej przypada niewielkiej czarterowej linii Small Planet Poland (25 procent), LOT-owi (10 procent) i Ryanairowi (8 procent).