Pośrednik nie odpowiada za wycieczkę

Strony internetowe pośredniczące w rezerwacji pokoju w hotelu nie zawierają z turystą umowy. Reklamację trzeba więc kierować bezpośrednio do usługodawcy

Aktualizacja: 31.08.2015 17:13 Publikacja: 31.08.2015 08:30

Pośrednik nie odpowiada za wycieczkę

Foto: www.sxc.hu

Szukając wyjazdy na urlop, turyści często sięgają do ofert w internecie. Te często są prezentowane przez firmy, które jedynie pośredniczą w kunie biletu lotniczego czy rezerwacji pokoju w hotelu. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) Polska zwraca uwagę, że umowa jest wówczas zawierana bezpośrednio pomiędzy dostawcą usług a konsumentem. Pośrednik nie jest zaś jej stroną.

Dla konsumentów oznacza to, że wszelkie roszczenia powinni kierować nie pod adresem firmy, która pośredniczy i pomaga wynajdować atrakcyjne oferty, lecz bezpośrednio do usługodawcy. Zdaniem ECK Polska klienci takich portali pośredniczących często są jednak zdezorientowani. Dlatego ECK przypomina im, by na stronie internetowej pośrednika znaleźć informacje na temat firmy, z którą faktycznie zawierają umowę.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem