Hotel plus biuro - nowy trend

W Warszawie pojawią się nowe hotele. Tym razem inwestorami będą firmy azjatyckie i arabskie. Deweloperzy myślą z kolei o zaadaptowaniu na hotele dobrze położonych biurowców

Aktualizacja: 12.08.2015 23:26 Publikacja: 12.08.2015 22:40

Hotel plus biuro - nowy trend

Foto: materiały prasowe

W stolicy brakuje hoteli tanich, dwugwiazdkowych, z najlepszymi adresami i tych z najwyższej półki - wynika z badań rynku. Analitycy twierdzą, że nowi operatorzy hotelowi szukają sobie miejsca w Warszawie. Kogo można spodziewać się nad Wisłą?

Mówi Adam Konieczny, dyrektor zarządzający na Polskę z firmy Christie + Co: - Miejsca dla siebie szukają u nas m.in. tradycyjni operatorzy, głównie z niższego segmentu rynku, czyli hoteli dwu- i trzygwiazdkowych, zwanych również operatorami ekonomicznymi. Do tego należy dodać firmy reprezentujące nowy segment - obiekty oferujące pobyty długoterminowe (tzw. long-stay). W Warszawie wciąż takich budynków brakuje.

Poza tym nie ma u nas jeszcze marki specjalizującej się w tzw. sektorze serviced apartments, ale zapowiadane są takie inwestycje. W tym segmencie operatorzy potrzebują około 10 tys. mkw. (średnio sam apartament ma około 50 mkw., a apartamentów w projekcie jest około 200).

Większość operatorów chce być obecna w ścisłym centrum Warszawy, ale jak wiemy, pozyskanie atrakcyjnego gruntu jest bardzo trudne. Być może teraz będzie to łatwiejsze, gdyż nasyceniu uległ rynek biurowy. Wielu deweloperów biurowych ma grunty pod inwestycje w centrum, bądź na obrzeżach miasta, i rozważa ich częściowe przeznaczenie pod hotele.

Deweloperzy biurowi myślą również o adaptowaniu budynków biurowych, które mają 15 - 20 lat i nie spełniają już wymogów najemców. Przy nowych projektach, gdy realizowany jest kompleks o powierzchni kilkudziesięciu tysięcy metrów kwadratowych, wydaje się, że hotel z umową na zarządzanie na dwadzieścia lat jest atrakcyjnym rozwiązaniem. Także dlatego, że łatwiej im będzie znaleźć najemców na pozostałą, biurową część budynku.

Obserwujemy też, że inwestorzy stawiający hotele dwugwiazdkowe, na przykład sieci Motel One czy B&B, wybierają punkty dobrze położone. Coraz więcej gości, którzy do tej pory spali w hotelach pięciogwiazdkowych, chce teraz korzystać z tanich hoteli leżących w centrum. Korzystając z takiego obiektu mają wszystkie usługi wliczone w cenę. Nie muszą płacić dodatkowo kilkudziesięciu euro za internet czy za telewizję. Pokój jest niewielki, ale zawsze czysty i estetycznie urządzony.

W hotelarstwie budżetowym istotną cechą jest to, że przestrzeń publiczna jest bardzo atrakcyjna i zachęcająca do spędzania w niej wolnego czasu. Pokój hotelowy stał się miejscem tylko do spania.

Innym ciekawym zjawiskiem na rynku jest wzmożone zainteresowanie działalnością w Polsce inwestorów i operatorów azjatyckich, zarówno z Bliskiego jak i Dalekiego Wschodu. Na pewno inwestorzy z tamtego regionu zainteresowani są projektami, które mają odpowiednią skalę biznesu. Mogą zrealizować projekt wielofunkcyjny, na który składają się: hotel, apartamenty z obsługą, zwykłe mieszkania i biura. Może pojawić się też element rekreacyjny.

W stolicy brakuje hoteli tanich, dwugwiazdkowych, z najlepszymi adresami i tych z najwyższej półki - wynika z badań rynku. Analitycy twierdzą, że nowi operatorzy hotelowi szukają sobie miejsca w Warszawie. Kogo można spodziewać się nad Wisłą?

Mówi Adam Konieczny, dyrektor zarządzający na Polskę z firmy Christie + Co: - Miejsca dla siebie szukają u nas m.in. tradycyjni operatorzy, głównie z niższego segmentu rynku, czyli hoteli dwu- i trzygwiazdkowych, zwanych również operatorami ekonomicznymi. Do tego należy dodać firmy reprezentujące nowy segment - obiekty oferujące pobyty długoterminowe (tzw. long-stay). W Warszawie wciąż takich budynków brakuje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży