United Airlines na śmieciowym paliwie

United Airlines chce zainwestować 30 milionów dolarów w produkującą biopaliwa kalifornijską firmę Fulcrum BioEnergy Inc

Publikacja: 08.07.2015 08:46

United Airlines na śmieciowym paliwie

Foto: Bloomberg

Po zbudowaniu w 2017 roku rafinerii w pobliżu Reno w Nevadzie linie United będą korzystały z dostaw paliwa produkowanego przez Fulcrum. Kontrakt zapewnia firmie zbyt co najmniej 90 milionów galonów paliwa lotniczego rocznie przez okres co najmniej 10 lat. To wystarczająca ilość do obsłużenia 20 tys. lotów rocznie. Warto jednak pamiętać, że roczne zapotrzebowanie United to 3,9 miliarda galonów.

Przejmowanie spółek energetycznych ma dać przewoźnikom lotniczym większą kontrolę nad zmiennymi cenami paliwa lotniczego, stanowiącego pokaźną część kosztów operacyjnych. Poza tym biopaliwo ma pomóc w zmniejszeniu emisji związków węgla, zgodnie z normami narzuconymi przez Agencję Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency). Biopaliwo zawiera o 80 procent mniej szkodliwych dla atmosfery związków niż tradycyjna benzyna lotnicza.

Fulcrum produkować będzie paliwa z domowych śmieci. Spółka prowadzi już pilotażową rafinerię w Karolinie Północnej.

Także inne spółki lotnicze próbują amortyzować wahania cen paliw. Trzy lata temu Delta Air Lines kupiły od koncernu naftowego ConocoPhillips rafinerię paliw za 150 milionów dolarów. To jednak ciągle paliwo konwencjonalne. Dlatego też United może mówić o największej do tej pory inwestycji amerykańskiego przewoźnika na rynku biopaliw.

United rozpoczęły eksperyment z biopaliwami w 2009 roku. W tym roku linie mają zacząć latać z Los Angeles na biopaliwach kupionych od firmy AltAir Fuels.

Aby zaspokoić popyt na biopaliwo lotnicze, Fulcrum zapowiada szybką budowę nawet pięciu kolejnych rafinerii w pobliżu głównych portów lotniczych obsługiwanych przez United.

Po zbudowaniu w 2017 roku rafinerii w pobliżu Reno w Nevadzie linie United będą korzystały z dostaw paliwa produkowanego przez Fulcrum. Kontrakt zapewnia firmie zbyt co najmniej 90 milionów galonów paliwa lotniczego rocznie przez okres co najmniej 10 lat. To wystarczająca ilość do obsłużenia 20 tys. lotów rocznie. Warto jednak pamiętać, że roczne zapotrzebowanie United to 3,9 miliarda galonów.

Przejmowanie spółek energetycznych ma dać przewoźnikom lotniczym większą kontrolę nad zmiennymi cenami paliwa lotniczego, stanowiącego pokaźną część kosztów operacyjnych. Poza tym biopaliwo ma pomóc w zmniejszeniu emisji związków węgla, zgodnie z normami narzuconymi przez Agencję Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency). Biopaliwo zawiera o 80 procent mniej szkodliwych dla atmosfery związków niż tradycyjna benzyna lotnicza.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek