Hiszpanie rozwiązali w ostatnich miesiącach kilka sporów z załogą o warunki pracy i płacy, co zdaniem Int'l Consolidated Airlines Group (IAG) wskazuje, że w tym roku będą mogły mieć zysk.

Jak mówi prezes IAG Willie Walsh, największy w Europie pod względem wartości rynkowej przewoźnik zmierza do osiągnięcia w 2015 r. zysku operacyjnego 1,8 mld euro. W I kwartale zmniejszył stratę operacyjną bez elementów nadzwyczajnych do 150 mln euro z 278 mln rok temu, podczas gdy analitycy spodziewali się minus 162 mln euro.

Grupa podała również, że przewóź pasażerów zwiększył się po czterech miesiącach o 5,5 procent, ale średnie wypełnienie samolotów zmalało o 0,1 punktu procentowego do 77,7 procent mocy przewozowych.

IAG uważa, że cięcie kosztów pozwoli zwiększyć zysk operacyjny o co najmniej 500 mln euro z ubiegłorocznych 770 mln i osiągnąć zakładany przez analityków roczny zysk 1,3 mld.

British Airways, największa i najbardziej rentowna część IAG, współpracująca z American Airlines w obsłudze lukratywnych połączeń przez Atlantyk, osiąga dodatkowe oszczędności dzięki wykorzystywaniu nowych samolotów, spalających mniej paliwa.