Najbardziej zakorkowane miasta

Stambuł, Warszawa, Marsylia - te miasta omijaj w podróży samochodem w godzinach szczytu

Publikacja: 11.10.2012 09:11

Najbardziej zakorkowane miasta

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Choć po stolicy Polski jeździ się coraz wolniej, spadła ona na drugą pozycję w rankingu zakorkowanych miast Europy.

Jeszcze w poprzednim raporcie Congestion Index firmy TomTom za I kwartał 2012 r. Warszawa była na szczycie tego niechlubnego rankingu. Po II kwartale jest druga. Poprawiło się? Nic podobnego. Wskaźnik pokazujący, o ile dłużej jedziemy przez miasto w ciągu dnia w porównaniu ze swobodną jazdą w nocy, zwiększył się o 3 pkt proc. – z 42 do 45 proc. W porannym szczycie podróż wydłuża się o 93 proc. , a w popołudniowym – o 91 proc. Spadek na drugie miejsce wynika tylko z tego, że w rankingu uwzględniono nowe miasta, a wśród nich Stambuł, który od razu wskoczył na czoło.

Jak tłumaczą specjaliści, wskaźnik zakorkowania Warszawy wzrósł z powodu utrudnień na ulicach podczas Euro 2012. W III kwartale pewnie jeszcze się zwiększył z powodu awarii na budowie metra, gdy zamknięto tunel Wisłostrady.

W tym rankingu nie ma innych polskich miast. Z ubiegłorocznych badań firmy Deloitte wynikało jednak, że żadne z nich nie jest bardziej zakorkowane od Warszawy.  Na drugim i trzecim miejscu były Kraków i Wrocław.

Najbardziej zakorkowane miasta Europy

1. Stambuł (Turcja), przez korki czas przejazdu wydłuża się o 57 proc.

2. Warszawa (Polska) - 45 proc.

3. Marsylia (Francja) - 42 proc.

4. Palermo (Włochy) - 40 proc.

5. Rzym (Włochy) - 34 proc.

6. Paryż (Francja) - 34 proc.

7. Stuttgart (Niemcy) - 33 proc.

8. Bruksela (Belgia) - 33 proc.

9. Hamburg (Niemcy) - 32 proc.

10. Sztokholm (Szwecja) - 30 proc.

Choć po stolicy Polski jeździ się coraz wolniej, spadła ona na drugą pozycję w rankingu zakorkowanych miast Europy.

Jeszcze w poprzednim raporcie Congestion Index firmy TomTom za I kwartał 2012 r. Warszawa była na szczycie tego niechlubnego rankingu. Po II kwartale jest druga. Poprawiło się? Nic podobnego. Wskaźnik pokazujący, o ile dłużej jedziemy przez miasto w ciągu dnia w porównaniu ze swobodną jazdą w nocy, zwiększył się o 3 pkt proc. – z 42 do 45 proc. W porannym szczycie podróż wydłuża się o 93 proc. , a w popołudniowym – o 91 proc. Spadek na drugie miejsce wynika tylko z tego, że w rankingu uwzględniono nowe miasta, a wśród nich Stambuł, który od razu wskoczył na czoło.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek