OLT atakuje polskie niebo

Linia lotnicza OLT Express zamierza opleść Polskę siatką połączeń między dziewięcioma większymi miastami. Bilety po 99 zł oferuje już od dzisiaj

Publikacja: 15.02.2012 15:07

OLT atakuje polskie niebo

Foto: Bloomberg

Należąca do gdańskiej spółki Amber Gold linia lotnicza chce podbić polskie niebo. Przewoźnik poinformował, że uruchomi siatkę nowych tras, które połączą aż 9 polskich miast. Spółka zdecydowała się też utworzyć dwie bazy - w Gdańsku i Warszawie. W tej chwili OLT Express nie rozważa wejścia na lotnisko w Modlinie.

Nowe połączenia obejmują siedem tras z Gdańska, sześć z Poznania, pięć z Wrocławia, cztery z Warszawy, po trzy z Krakowa, Poznania i Szczecina, dwie z Łodzi i jedną z Rzeszowa. Dzięki temu linia będzie miała 17 połączeń. Loty ze wszystkich 9 miast mają się odbywać codziennie, regularnie rano i wieczorem.

Połączenia przesiadkowe mają być tak zgrane, by możliwe były szybkie przesiadki do innych portów: z Gdańska z przesiadką do Rzeszowa, ze Szczecina z przesiadką do Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Wrocławia, cze z Wrocławia z przesiadką do Rzeszowa i Szczecina.

OLT będzie używać Airbusów 320 i Aibusów 319. To, jak na trasy krajowe, bardzo pojemne maszyny. W tej chwili spółka ma zakontraktowanych 8 samolotów tego typu (tyle według zapowiedzi będzie latało od kwietnia). Do końca roku planuje mieć 12 maszyn tego typu.

Drugim typem samolotu latającego w barwach OLT będzie ATR. W tej chwili spółka ma dwa samoloty ATR-42, a na wiosnę doda pięć ATR-72, by pod koniec roku dysponować już  dwunastoma maszynami tego typu.

Ceny biletów na trasach oferowanych przez OLT Express zaczynają się od 99 zł. Połowa miejsc w pierwszym roku działalności ma być oferowana w najniższej cenie. Pozostałe będą kosztować do 249 zł. Sprzedaż biletów na loty, które rozpoczną się w kwietniu ma ruszyć dziś o 18.00.

W skład OLT Express wchodzą trzy spółki operacyjne: OLT Express Regional (wcześniej OLT Jetair), OLT Express Poland (wcześniej Yes Airways) oraz OLT Express Germany (wcześniej OLT). Linie OLT Jetair powstały w zeszłym roku, kiedy zajmująca się głównie inwestycjami w metale szlachetne gdańska spółka Amber Gold przejęła borykającego się z problemami finansowymi polskiego przewoźnika Jet Air. Kilka dni później kupiła, też będącą w tarapatach, niemiecką linię OLT. Z kolei w listopadzie ubiegłego roku Amber Gold przejęła kontrolę nad czarterowym Yes Airways.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10