OLT atakuje polskie niebo

Linia lotnicza OLT Express zamierza opleść Polskę siatką połączeń między dziewięcioma większymi miastami. Bilety po 99 zł oferuje już od dzisiaj

Publikacja: 15.02.2012 15:07

OLT atakuje polskie niebo

Foto: Bloomberg

Należąca do gdańskiej spółki Amber Gold linia lotnicza chce podbić polskie niebo. Przewoźnik poinformował, że uruchomi siatkę nowych tras, które połączą aż 9 polskich miast. Spółka zdecydowała się też utworzyć dwie bazy - w Gdańsku i Warszawie. W tej chwili OLT Express nie rozważa wejścia na lotnisko w Modlinie.

Nowe połączenia obejmują siedem tras z Gdańska, sześć z Poznania, pięć z Wrocławia, cztery z Warszawy, po trzy z Krakowa, Poznania i Szczecina, dwie z Łodzi i jedną z Rzeszowa. Dzięki temu linia będzie miała 17 połączeń. Loty ze wszystkich 9 miast mają się odbywać codziennie, regularnie rano i wieczorem.

Połączenia przesiadkowe mają być tak zgrane, by możliwe były szybkie przesiadki do innych portów: z Gdańska z przesiadką do Rzeszowa, ze Szczecina z przesiadką do Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Wrocławia, cze z Wrocławia z przesiadką do Rzeszowa i Szczecina.

OLT będzie używać Airbusów 320 i Aibusów 319. To, jak na trasy krajowe, bardzo pojemne maszyny. W tej chwili spółka ma zakontraktowanych 8 samolotów tego typu (tyle według zapowiedzi będzie latało od kwietnia). Do końca roku planuje mieć 12 maszyn tego typu.

Drugim typem samolotu latającego w barwach OLT będzie ATR. W tej chwili spółka ma dwa samoloty ATR-42, a na wiosnę doda pięć ATR-72, by pod koniec roku dysponować już  dwunastoma maszynami tego typu.

Ceny biletów na trasach oferowanych przez OLT Express zaczynają się od 99 zł. Połowa miejsc w pierwszym roku działalności ma być oferowana w najniższej cenie. Pozostałe będą kosztować do 249 zł. Sprzedaż biletów na loty, które rozpoczną się w kwietniu ma ruszyć dziś o 18.00.

W skład OLT Express wchodzą trzy spółki operacyjne: OLT Express Regional (wcześniej OLT Jetair), OLT Express Poland (wcześniej Yes Airways) oraz OLT Express Germany (wcześniej OLT). Linie OLT Jetair powstały w zeszłym roku, kiedy zajmująca się głównie inwestycjami w metale szlachetne gdańska spółka Amber Gold przejęła borykającego się z problemami finansowymi polskiego przewoźnika Jet Air. Kilka dni później kupiła, też będącą w tarapatach, niemiecką linię OLT. Z kolei w listopadzie ubiegłego roku Amber Gold przejęła kontrolę nad czarterowym Yes Airways.

Należąca do gdańskiej spółki Amber Gold linia lotnicza chce podbić polskie niebo. Przewoźnik poinformował, że uruchomi siatkę nowych tras, które połączą aż 9 polskich miast. Spółka zdecydowała się też utworzyć dwie bazy - w Gdańsku i Warszawie. W tej chwili OLT Express nie rozważa wejścia na lotnisko w Modlinie.

Nowe połączenia obejmują siedem tras z Gdańska, sześć z Poznania, pięć z Wrocławia, cztery z Warszawy, po trzy z Krakowa, Poznania i Szczecina, dwie z Łodzi i jedną z Rzeszowa. Dzięki temu linia będzie miała 17 połączeń. Loty ze wszystkich 9 miast mają się odbywać codziennie, regularnie rano i wieczorem.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?