Cyfryzacja podstawą strategii turystyki

Przedstawiciele niemieckiej branży turystycznej uważają, że przy tworzeniu narodowej strategii turystyki najważniejsza jest cyfryzacja - wynika z ankiety Centrum Kompetencyjnego ds. Turystyki

Publikacja: 28.05.2019 07:26

Cyfryzacja podstawą strategii turystyki

Foto: Pixabay

Niemieckie Centrum Kompetencyjne ds. Turystyki co kwartał przeprowadza ankiety, głównie wśród regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, w których pyta o najważniejsze problemy, jakie powinny znaleźć się w strategii dla kraju.

Instytucja opublikowała wyniki pierwszej analizy. Z odpowiedzi udzielonych przez 191 podmiotów - poza odpowiednikami naszych ROT-ów i LOT-ów ankiety wypełnili przedstawiciele organizacji branżowych i usługodawcy - wynika, że dla branży najważniejsza jest cyfryzacja. W następnej kolejności wymieniane są ochrona środowiska i klimatu, tworzenie ofert w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i brak ludzi do pracy. Na te dwie ostatnie kwestie uwagę zwracają przede wszystkim gestorzy bazy noclegowej, touroperatorzy zaś chcą położyć większy nacisk na ekologię.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay