"Programy lojalnościowe linii lotniczych to strata pieniędzy"

Osoby często podróżujące samolotami więcej zaoszczędzą korzystając z promocji linii lotniczych niż z programów lojalnościowych, twierdzi brytyjski ekspert turystyczny

Publikacja: 18.12.2018 08:54

"Programy lojalnościowe linii lotniczych to strata pieniędzy"

Foto: Bloomberg

Jack Sheldon, ekspert turystyczny, mówi w rozmowie z dziennikiem „Times on Saturday", że programy typu Avios, z którego korzysta na przykład British Airways, dają tak niewielkie korzyści finansowe, że szkoda czasu pasażerów, by się nimi zajmować. Rosnąca konkurencja między liniami lotniczymi powoduje, że więcej zyska się kupując oferty promocyjne niż korzystając z programów lojalnościowych.

Sheldon, który prowadzi stronę internetową Jack's Flight Club, przeanalizował ceny lotów British Airways w czerwcu tego roku i porównał wartość punktów zebranych we wspomnianym systemie z oszczędnościami wynikającymi z rezerwowania lotów u innych przewoźników. Na przykład za rejs w klasie ekonomicznej z Edynburga do Tokio trzeba zapłacić 842 funty, za które otrzymuje się 6 510 punktów Avios wartych 65 funtów. W tym samym czasie można zarezerwować bilet KLM za 506 funtów. Takich przykładów jest więcej.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"