"Programy lojalnościowe linii lotniczych to strata pieniędzy"

Osoby często podróżujące samolotami więcej zaoszczędzą korzystając z promocji linii lotniczych niż z programów lojalnościowych, twierdzi brytyjski ekspert turystyczny

Publikacja: 18.12.2018 08:54

"Programy lojalnościowe linii lotniczych to strata pieniędzy"

Foto: Bloomberg

Jack Sheldon, ekspert turystyczny, mówi w rozmowie z dziennikiem „Times on Saturday", że programy typu Avios, z którego korzysta na przykład British Airways, dają tak niewielkie korzyści finansowe, że szkoda czasu pasażerów, by się nimi zajmować. Rosnąca konkurencja między liniami lotniczymi powoduje, że więcej zyska się kupując oferty promocyjne niż korzystając z programów lojalnościowych.

Sheldon, który prowadzi stronę internetową Jack's Flight Club, przeanalizował ceny lotów British Airways w czerwcu tego roku i porównał wartość punktów zebranych we wspomnianym systemie z oszczędnościami wynikającymi z rezerwowania lotów u innych przewoźników. Na przykład za rejs w klasie ekonomicznej z Edynburga do Tokio trzeba zapłacić 842 funty, za które otrzymuje się 6 510 punktów Avios wartych 65 funtów. W tym samym czasie można zarezerwować bilet KLM za 506 funtów. Takich przykładów jest więcej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek