Politycy nie chcą sprzedać Finnaira

Finnair pogodził się już z tym, że nie weźmie udziału w konsolidacji rynku lotniczego. Rząd postanowił, że nie odda nad nim kontroli prywatnym graczom. Przewoźnik zdecydował się więc na samodzielne rozwijanie azjatyckiej siatki połączeń

Publikacja: 19.03.2018 10:05

Politycy nie chcą sprzedać Finnaira

Foto: Bloomberg

Narodowy fiński przewoźnik, należący w 55,8 procent do skarbu państwa, od lat apeluje do członków parlamentu, by zmienili prawo przypisujące go do sektora publicznego. Zmiany nie udało się jednak przeprowadzić ani byłej minister ds. państwowych Heidi Hautali, ani obecnemu centroprawicowemu rządowi. Wygląda na to, że temat ten nie powróci przed wyborami w 2019 roku.

Prezes Finnaira Pekka Vauramio powiedział ostatnio, że plan związania się z jakąkolwiek inną linią jest na razie nieaktualny. Przewoźnik, osiągający ok. 2,6 mld euro obrotu rocznie, zamierza więc rozwijać się samodzielnie, skupiając się na trasach do Azji. — Będziemy rozglądać się za możliwościami wzrostu i sami określać swoją przyszłość — wyjaśnił. Jeszcze we wrześniu 2017 roku na łamach magazynu "Arvopaperi" mówił jednak, że Finnair jest za mały, więc pomogłoby mu związanie się z większym partnerem.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku